Inviterer til konferanse

12.02.2020
Prosjektleder i prosjektet anskaffelser med klimaambisjon i Karmøy Kommune, Anja Kjellesvik-Kristiansen.
Kommuner ønsker å starte dialog med næringslivet for å nå nasjonale klima-mål.
Kommunene har i dag større press på seg til å velge klimavennlige leverandører. Derfor inviterer Karmøy, Haugesund og Tysvær kommune næringslivet til å delta på regionens første leverandørkonferanse.

Hensikten med konferansen er å å starte dialog om leveranse av varer og tjenester som tilfredsstiller strengere miljøkrav ved ved offentlige anskaffelser.

Inviterer leverandører

-Konferansen passer for deg som leverer eller ønsker å levere tjenester og varer til kommunene i regionen. Dette er en flott mulighet til å bli kjent med kommunene sine kommende prosjekter og rammeavtaler, sier prosjektleder i prosjektet anskaffelser med klimaambisjon i Karmøy Kommune Anja Kjellesvik-Kristiansen.

-Vi applauderer dette initiativet til å styrke dialogen mellom næringslivet og kommunal sektor. Forhåpentligvis vil dette resultere i et styrket miljøfokus, men også økt konkurransekraft for våre medlemsbedrifter i kampen om de kommunale kontraktene, sier Bernt Jæger, adm.dir i Næringsforeningen.

Konferansen avholdes 11. mars klokken fra klokken 08:30 til 15:00 på Scandic Maritim i Haugesund. Påmelding er gratis og inkluderer lunsj. Påmeldingsfristen er 06. mars.