IT-fusjon styrker Etne

25.11.2010
Ledelsen i Promineo AS og Etne-baserte Quantum Solutions AS fusjonere selskapene. Det fusjonerte selskapet vil hete Promineo AS og ha kontorer i Stavanger og Etne med 10 ansatte og en forventet omsetning på 15 millioner kroner i 2011.

Promineo utvikler programvare for prosjektstyring, herunder Promineo Cost som er markedsledende kostnadsstyringsverktøy for leverandørselskaper i olje- og gassindustrien på norsk sokkel. Quantum Solutions har utviklet teknologikonseptet QAF, samt analyse- og rapporteringsverktøyet Proteus som benyttes av en rekke ledende leverandørselskaper.

Både Promineo og Quantum sin programvare er hyllevare med minimale kundetilpasninger.
Selv om Promineo i dag er et Stavangerbasert selskap er eierne vokst opp i Skånevik og Etne. Dette skaper et godt grunnlag for at fusjonen med Etne-baserte Quantum skal lykkes.
”Ved å kombinere krefter skaper vi Norges mest slagkraftige miljø for utvikling og salg av programvare for ledelse av store prosjekter” sier Leif Arild Åsheim, daglig leder i Promineo.