Karmøy og Tysvær er best

26.10.2017
Haugesund scorer dårligst når byggebransjen skal si sin mening om servicen i Haugalands-kommunene.
Vel 50 bedrifter har svart på Næringsforeningens undersøkelse til medlemsbedriftene i bygg- og anleggsbransjen. Den er ingen vitenskapelig analyse, men gir en pekepinn på oppfatningen til bedriftene der ute.

Undersøkelsen retter seg særlig mot bedrifter som tar oppdrag i flere kommuner.

Karmøy og Tysvær scorer høyest på spørsmålet om hvilken kommune «som har den beste responstid i forhold til dine behov». De samme kommunene vinner også kampen om «mest relevant/best service i forhold til dine behov».

Haugesund scorer lavt på begge spørsmål, men er best på spørsmålet om «Hvilken kommune ville du valgt å gjøre en eiendomsinvestering i når det gjelder bolig?»

Her kommer Tysvær på andre plass, mens Karmøy scorer betydelig lavere.

Karmøy tar derimot igjen på siste spørsmål: "Hvilken kommune ville du i dag valgt å gjøre en eiendomsinvestering i når det gjelder næring/forretning?»

Her vinner Karmøy tett fulgt av Tysvær, mens Haugesund ruller inn til tredje plass.

Undersøkelsen legges fram på Byggarena fredag.

BA 3

Slik scorer kommunene på spørsmålet om hvilken kommune som yter best service