Kjent ansikt i ny jobb

03.09.2020
Fra Block Watne og Berge Sag til Dommersnes & Larsen
Knut Tindeland, opprinnelig fra Bjoa, er fra 1. september ny daglig leder i byggefirmaet Dommersnes og Larsen.

De siste 18 årene har han jobbet i Block Watne, som er en del av OBOS-konsernet.

Tindeland er 48 år, har 2 barn på 12 og 17 år, og bor i Haugesund. Han er utdannet høgskoleingeniør og har lang fartstid i byggebransjen. Han startet som byggeleder, deretter prosjektleder før han ble distriktssjef de siste 10 årene.

Da Berge Sag overtok virksomheten til Block Watne i Haugesund november 2019, ble han med over før han nå har takket ja til jobben i Dommersnes og Larsen.

Han overtar som daglig leder etter Martin Larsen, som etter eget ønske vil gå over til prosjektledelse med fokus på produksjonen. Dette er også en strategisk beslutning både for å styrke organisasjonen og samtidig en del av vekststrategien til selskapet.

-Min visjon for bedriften er først og fremst å sørge for at alle har en trygg arbeidsplass, der trivsel og godt arbeidsmiljø skal være i fokus. Dommersnes og Larsen har utrolig mange dyktige folk i organisasjonen sin og jeg ser frem til å bli en del av denne gjengen som i dag har passert 30 medarbeidere, sieer Tindeland i en pressemelding.
-Vi ønsker samtidig å ha en lønnsom vekst. Selskapet har mange spennende prosjekter på gang, og har et stort potensial til å ta ytterligere steg i utviklingen.

Dommersnes og Larsen er i dag 30 ansatte hvorav tre er lærlinger i tømrerfaget. Bedriften leverer over et bredt spekter i byggebransjen, har en årlig omsetning på rundt 60 millioner kroner og har med unntak av fjoråret gått med overskudd de siste årene. Berge Sag Gruppen og EHM Holding er eiere med 50 prosent hver. (kilde: Proff.no)