Kjent reiselivsfigur skifter beite

01.02.2012
Sven Jakob Stensland, kjent reiselivsfigur på Haugalandet, går fra Henderson-gruppen til destinasjonsselskapet. Fra 1. januaer er han ny turistvert på Bytunet.

I en pressemelding fra Destinasjon Haugesund og Haugalandet heter det at Stensland, som de  3 siste årene har jobbet som Sales Manager hos Radisson Blu/Park Inn Hotel, og før det flere år med reiselivs arbeid, guiding på Karmøy, bl.a oppbygging av Vikinggarden på Bukkøy og Nordvegen Historiesenter, nå skal  jobbe med det norske turistmarkedet.

Arbeidet er begynt, og Svein Jakob har allerede deltatt på messe i Bergen, og holder god kontakt med ulike turoperatører som ønsker å legge turer hit. Vi synes det er veldig kjekt å ha fått en kunnskapsrik vert på turistinformasjonen, og ser frem til spennende resultater på det norske markedet.

Alice Aarebrodt - Ny trainee hos destinasjonsselskapet våren 2012

Denne våren vil Alice Aarebrodt være hos oss i en traineestilling. Hun er student ved Høgskolen i Telemark og studerer der internasjonal markedsføring. Tideligere har hun studert organisasjon og ledelse ved Høgskolen i Lillehammer, og bl.a. jobbet som markedskoordinator hos Markedet Steen og Strøm. Alice er allerede godt på plass på destinasjonskontoret, og vi gleder oss stort over å få god hjelp fra en smilende og engasjert student i travle tider, heter det i pressemeldingen.