Kompiskjøring på jobbmarkedet

17.02.2012
For ei uke siden meldte vi at banksjef Halvor Urrang, skiftet jobb. Nå har også kompisen Ingolf Steensnæs, adm.dir. i Hatteland Solutions og profilert FKH-leder gjennom mange år, bestemt seg for å skifte beite.
Men Torvastadbuen flytter ikke langt. Bare et steinkast fra Hattelands nybygg på Raglamyr finnes den nye arbeidsplassen hans, Eltel.  Der skal Steensnæs lede et regionkontor som består av knapt 40 medarbeidere og som dekker Haugalandet, Stord, Odda og Stavanger. Eltel er et infrastrukturselskap som i denne regionen leverer vedlikeholds- og utbyggingstjenester til Telenor. På landsbasis teller selskapet over 500 ansatte, og Steensnæs gleder seg til å ta fatt.

- Jeg har jobbet som IT-leder siden jeg startet Kommunikasjonshuset sammen med en kollega i midten av 80-årene. Nå bød anledningen seg til å prøve noe nytt, sier Steensnæs som tar fatt i sin nye jobb i månedsskiftet mars/april.

Han har jobbet som leder i Hatteland Solutions siden selskapet han eide sammen med Haugaland Kraft, Solutions, ble kjøpt opp av Vats-grûnderen Jakob Hatteland ved årtusenskiftet. Selskapet har hatt en sterk vekst og er i dag et av regionens ledende IT-selskaper.