Kulturen som sponsormarked

20.05.2011
Over seksti kulturinteresserte og bedrifter var møtt fram til seminaret om kultursponsing, som Haugaland Vekst i samarbeid med Næringsforeningen arrangerte i Haugesund Sparebanks lokaler i dag.

Hensikten med seminaret var å sette søkelys på sponsing av kulturarrangementer og institusjoner og hvilke potensiale som der ligger. Det ble forelest om erfaringer fra samarbeidsvtaler, om hvorfor bedrifter vil sponse kultur og om effekter, muligheter og fallgruber i samarbeidet mellom kunst og næringsliv.

Dette var programmet:

1110-1200 Forum for Kultur og næringsliv; adm.dir. Øyvind Stålsett
Kultursponsing og samarbeidsavtaler, - om erfaringer fra de beste i Norge
1200-1220 Haugesund Sparebank; Om kultursponsing, hvorfor og hva?
1220-1240 Kultur&festivalutvikling, Gunnar Johan Løvvik om samarbeid med Hgsd. Sparebank
1240-1320 LUNSJ
1320-1340 Haugaland Kraft. Om sponsor- og samarbeidsavtaler; mål, strategier, oppfølging
1340-1400 Sildajazz .Om samarbeid med Haugaland Kraft, og andre sponsoravtaler
1400-1420 Gassco. Om sponsor- og samarbeidsavtaler; mål, strategier, oppfølging
1420-1440 Scenekraft .Sponsorarbeid, Haugesund Sparebank, Gassco, og andre
1440-1500 Vikedal Roots. Sponsorpenger og sponsortjenester
1500-1530 Bernhard Østebø.Muligheter og fallgruver i samarbeid mellom kunst og næringsliv
Vil du motta nyhetsbrev og invitasjoner?
Arrow

Hovedsamarbeidspartnere

SPV
Karmsund havn
Vassbakk & stol
Haugesund sparebank
Haugaland Kraft
Gassco
Dnb
Hatteland
A. Utvik
Sparebank 1 Sør-Norge
Hydro
Eurojuris Haugesund