Kunder er late informasjonsbehandlere!

07.07.2017
Mf-dag aktuelle Lars Erling Olsen, er professor og markedsførings-ekspert. Han mener den digitale tid styrker behovet for merkevarer…
Det er kjent teori at sterke merkevarer bidrar til større lønnsomhet, mer fornøyde og lojale kunder og er en døråpner for attraktive vekststrategier. Lars Erling Olsen er professor ved BI og Norges Handelshøyskole, og er en av Norges ledende eksperter på merkevareledelse, markedskommunikasjon og forbrukeratferd. Han står bak flere fagbøker innen markedsføring – og har jobbet med en rekke norske og internasjonale merkevarer.

Olsen mener at bedriftene må legge mer tid og ressurser ned i selve merkevarebyggingen. –Mitt hovedbudskap er at merkevarebygging er mer aktuelt enn noen gang, særlig i den digitale tid der det er billigere og enklere for mange leverandører å markedsføre seg. Digitale kanaler styrker, ikke svekker behovet for merkevarer da mye informasjon gir kunder behov for enkle knagger å forholde seg til. For de fleste markedsførere er ikke mangel på data om kundene problemet, men evnen til å plukke ut relevante data, sier Olsen. -Det er styrken i merkevarelogikken og evnen til å strategisk fokusere på hva som i det lange løp som er viktig.

-Til tross for ny teknologi og moderne markedsføringsmetoder er kundehjernen uforandret, og har vært det i tusenvis av år. Dette må man forholde seg til og ta hensyn til.  Kunder er grunnleggende late informasjonsbehandlere, avslutter Olsen.

I sitt foredrag på Mf-dagen 22.september, vil Olsen gi publikum overblikket over merkevarenes verden, illustrere med aktuelle eksempler, og forklare hvorfor merkevarebygging fortsatt er en høyrelevant forretningsstrategi.

Her kan du finne øvrig program og påmelding
Vil du motta nyhetsbrev og invitasjoner?
Arrow

Hovedsamarbeidspartnere

SPV
Karmsund havn
Vassbakk & stol
Haugesund sparebank
Haugaland Kraft
Gassco
Dnb
Hatteland
A. Utvik
Sparebank 1 Sør-Norge
Hydro
Eurojuris Haugesund