Lanserer app for grafisk bransje

15.04.2011
Haugesund Bok & Offset (HBO) lanserer det som betegnes som landets første Iphone applikasjon for grafisk bransje. Appen er utviklet av Appex i Haugesund.

- Vi har gjennom utviklingen av HBO-appen hatt som målsetning å lage et verktøy for grafisk bransje, designere, trykksaksbestillere, studenter og andre interesserte, sier daglig leder i HBO, Ørjan Risanger.

- Vi har lagt inn relevante funksjoner som Vektberegner og Ryggkalkulator. Vi har også lagt stor vekt på å lage et verktøy som skal hjelpe brukeren til å gjøre de rette papirvalgene for de ulike trykksakene som produseres. Papirvelgeren gir deg anledning til å sammenligne de ulike papirtypene, sortere etter bulk, opasitet og hvithet samt detaljert informasjon om hver enkelt papirtype. Viktige opplysninger omkring bruk av papir, som for eksempel hvilken ICC-profil som er anbefalt, hva er maksimalt anbefalt fargemetning, hvilke miljøstandarder er papir produsert innenfor samt mange andre relevante opplysninger om papir du velger, sier Risanger.

Appen er utviklet av Appex i Haugesund – http://www.appex.no