Leder & HR-dagen med ny vri!

16.03.2018
Gjør deg klar: Leder og HR-dagen 24. mai gir deg noe å tenke på..
Mer innholdsrik enn noen gang før, sier prosjektleder Ingeline Kaldestad.

Nytt av året er at årets arrangement byr på både kurs, workshop og nyttige foredrag. Slik er inndelingen:

Juss

Kursdelen er forbeholdt viktige og aktuelle tema innen jussen;

Dette får du innsikt i:

Arbeidsgivers styringsrett;

Det vanskelige sykefraværet og Personopplysninger i arbeidslivet.

Jusskurset tar utgangspunkt i relevante problemstillinger og vil gi gode og nyttige innspill og praktiske råd.

Kommunikasjon - Visste du at dårlig kommunikasjon er en av hovedårsakene til at folk slutter i jobben sin?

23 prosent svarer at det er størst sannsynlighet for at de slutter i jobben på grunn av dårlig kommunikasjon på arbeidsplassen, ifølge en fersk undersøkelse gjennomført av bemanningsbyrået Kelly Services. Det ER viktig å trene kommunikasjonsmuskelen i teamet!

Berta Lende Røed – «direktør for det hele» i Fuel IT snakker i sitt foredrag varmt og overbevisende om viktigheten av den gode samtalen på jobben. Hun er IKKE i tvil om at gode samtaler spiser strategi til frokost!

Foredraget følges av Talksshop og Workshop, der deltakerne får teste ut  verktøyet som brukes for å utvikle ledere, medarbeidere og hele organisasjonskulturen i store organisasjoner som DNB, Telia Norge, Olav Thon Gruppen, Statens Veivesen med flere.

Berta Lende Røed er en særdeles engasjert foredragsholder. Hun er kvinnen bak FuelBox – og var nylig i Dubai, invitert av Dubai Government for å implementere FuelBox! og ha foredrag og TalkShop/WorkShop i  Dubai Space Centreav

«Ledelse som virker»

Ja takk begge deler, Pål Molander, direktør STAMI

Et godt arbeidsmiljø skaper ikke bare trivsel, men gir også høyere produksjon

ror du det er firmahytter og kake på fredager som er det viktigste for et godt arbeidsmiljø? Da må du tro om igjen, ifølge Pål Molander, direktør for Statens arbeidsmiljøinstitutt (STAMI).

Han mener et godt arbeidsmiljø handler om hvordan vi jobber - og er ikke i tvil om at det er lønnsomt å ha fokus på dette.

- Et godt arbeidsmiljø er et kinderegg med tre gevinster: Det gir verdi for samfunnet, den enkelte medarbeider og ikke minst for bedriftene, sier Molander.

Fra fagre ord til flotte resultater, Tom Georg Olsen, Miles

Toppsjef i IT-konsulentselskapet Miles, Tom Georg Olsen, kaller seg 'daglig tjener' i stedet for daglig leder. Selskapets drives nemlig etter ledelsesformen Servant Leadership, som går ut på at den “tjenende leder” setter behovene til andre først. Essensielt for Servant Leadership er det også at lederskapet i bedriften skal hjelpe mennesker med å utvikle seg og prestere så bra som mulig.

Tom Georg er konserntjener og medgründer i Miles AS. Han er utdannet sivilingeniør, ingeniør og hjelpepleier og har nærmere 25 års ledererfaring fra store og små virksomheter.  Miles AS har blitt kåret til Norges beste arbeidsplass to ganger og til en av landets mest innovative bedrifter de to siste årene. NHH har forsket på bedriftens ledelsesfilosofi, og den har blitt omtalt i en rekke aviser og ledelsesmagasiner. Tom Georg er også gjesteforeleser på NHH, BI og London Business School.

I sitt foredrag presenterer Tom Georg Olsen en unik forretningsmodell som setter fokus på mennesker, tillit, verdier og kultur, fremfor budsjetter og kvantitative mål. Han vil også vise hvorfor dette spiller en viktig rolle i digital innovasjon.

Program og påmelding her:

Pål Molander stod på scenen på NHOs årskonferanse – og var en av dem med aller best score.