Level fikk viljen sin

03.09.2018
Administrasjonen sa nei, politikerne snudde og sa ja. Det er Level glad for..
I vår var svaret klart nei. Eierne Trygve Seglem og John Gilbert Helgeland fikk ikke godkjent ytterligere fasade- og bruksendring av det tidligere Byggmakker-bygget helt sør i Haugesund.

Årsaken til ønsket om endringer er at den største leietakeren, Level Group, trenger mer plass, skriver Haugesunds Avis.

På bakgrunn av dette ble klage fra eierne sendt til kommunen i juni. Denne har nå vært oppe til politisk behandling i Plan- og miljøutvalget (PMU) i Haugesund.

Og der, på sitt møte 23. august, gjorde PMU helomvending. Politikerne finner etter fornyet vurdering å ta klagen fra eierne til følge.

– Utvalget finner at tiltaket ikke medfører etablering av kontorer som går utover det som kan tillates som en del av og støttefunksjon til industrivirksomheten til Level Group. Søkte etablering av kontorer anses uløselig tilknyttet hovedaktiviteten. Tiltaket vurderes dermed å ikke komme i konflikt med formålet næring i kommuneplanens arealdel, heter det i vedtaket.

Direktør Helge Stava i Level Group er lettet og glad. Nå får de samlet kompetansen og kan fortsette rekruttering.

– Det blir flere nyansettelser. Vi får flere kontorplasser. Virksomheten går bra og bemanningen øker hele tiden. I år regner vi med omsetning rundt 200 millioner og enda mer neste år, sier Stava.