Leverer lojalitetsprogram til giganter

28.05.2020
Mr Deal, ellers kjent som Anders Kristiansen i Dealmakers AS.
-Vi ble heldigvis ikke noe særlig påvirket av krisen. Snarere tvert imot.
Daglig leder og gründer Anders Kristiansen i Dealmaker AS var i full fart mellom kundemøter da koronakrisen traff Norge. Selv om Dealmaker, som mange andre bedrifter, fikk betydelig lavere omsetning, forteller han nå om en forretning som virkelig blomstrer.

-Vi ble heldigvis skånet for veldig stor påvirkning av krisen utover den strengeste Lock Down-perioden som medførte et par større kontrakter ble forsinket.  Det så veldig skummet ut en periode, men i takt med at samfunnet har blitt gjenåpnet har forretningen gjort comeback, sier han.

Dealmaker AS leverer kunde-lojalitetsprogram til en rekke norske bedrifter. Dersom du ikke har hørt om dem før, snakker kundeporteføljen for seg selv: Santander Consumer Bank, Danske Bank, SEB, Shell MC, Ikano Bank, Fjordkraft, og Sparebanken Vest finner du blant kundene.

-Blir stadig viktigere for å oppretholde og kapre markedsandeler


-Vi har en del banker og strømselskaper som kunder. Totalt leverer vi ulike fordelsprodukter til mer en 1,5 millioner bank, strøm og forsikringskunder og har gjort dette siden 2011. For dem er lojalitetsprogrammene viktigere enn noensinne, sier Kristiansen.

Han forklarer hva han mener ligger bak den store etterspørselen.

-Etter koronakrisen inntraff ser vi at betalingsevnen til nordmenn er redusert. I tillegg til lavere inntekt vil den svake kronekursen medførte høyere prisvekst uten at dette blir kompensert via lønnsvekst. Da er det viktig med gode lojalitetsprogram for å holde på kundene, sier han.

-Som kjent er det mange ganger mer kostbart å få nye kunder enn å holde på de eksisterende. Et attraktivt kundelojalitetsprogram blir stadig viktigere for å opprettholde og kapre markedsandeler i B2C markedet, fortsetter Kristiansen.

Tilbudene strømmer på


Dealmaker jobber aktivt i anskaffelsen av produkter og tjenester til lojalitetsprogrammene de administrerer. Selskapet er et såkalt "fintech"-selskap som lever både tekniske- og innholdstjenester til sine kunder.

-Vi ønsker å være en viktig bidragsyter som hjelper bedrifter fremover. Når bedriftene er presset på likviditet, og har fulle lagre, er det gunstig å distribuere tilbud gjennom oss. I praksis betyr dette at vi gir bedrifter muligheten til å komme med gode tilbud til fordelsprogrammene våre, sier Kristiansen.

Kristiansen opplever at bedrifter i stor grad byr på seg selv for å møte kundene med gode tilbud. Selskapet har inngått samarbeidsavtaler med over 1200 aktører innenfor 9 ulike bransjer, deriblant 400 spisesteder, 200 butikker, 200 velvære-aktører og hundrevis av hoteller og tjenester innenfor reiseliv, som gir gode tilbud i deres fordelsprogrammer.

-Våre tilbudspartnere opplever nå en kritisk situasjon på grunn av koronaviruset. Gjennom vår massive distribusjonskraft bidrar vi derfor til å holde hjulene i gang hos våre samarbeidspartnere. Det er mange virksomheter som kontakter oss og viser kraftvilje for holde bedriften i gang. Sammen med våre kunder gjør vi alt for å bidra til økt markedsføring og økt omsetning i denne utfordrende tiden, sier han.
Vil du motta nyhetsbrev og invitasjoner?
Arrow

Hovedsamarbeidspartnere

Haubo
A.Utvik as
SPV
Karmsund havn
Vassbakk & stol
Sysco
Haugesund sparebank
Haugaland Kraft
Gassco
Dnb
Tveit
Hatteland