Lippestad og Eker til Haugalandskonferansen
12.12.2012
Fra den spede begynnelse i 1985, da forsikringsmannen Kjell Kvinnsland tok initiativ til en regional samling for næringslivsledere etter modell fra Sunnmøre, har Haugalandskonferansen vokst til å bli en av landets store næringskonferanser.
Utsolgt hus de siste årene, med rekorddeltagelse i fjor da over 500 kvinner og menn deltok.
Les hva Haugesunds Avis skriver i dag_ http://www.h-avis.no/nyheter/geir-lippestad-kommer-til-haugalandskonferansen-1.7682611
Prosjektleder Bernt Jæger og adm.dir Egil Severeide håper på fullt hus i år igjen, og registrerer med tilfredshet at vel 380 personer allerede har forhåndsbestilt plass til konferansen 1. mars.
Disse blir bedt om å bekrefte sin bestilling innen førstkommende mandag, før resten av billettene legges ut for salg. Årets program bærer preg av å være et jubileum, og tittelen "Inspirasjon 2013" er valgt fordi Næringsforeningen ønsker å bidra til å videreutvikle de positive kreftene som finnes i regionen.
- Haugalandskonferansens misjon er å bygge nettverk, inspirere og spre kunnskap. Det håper vi vi skal klare i år også gjennom å gi deltakerne et program med gode faglige og inspirerende foredrag, mingling og en hyggelig fest fredag kveld, sier Næringsforeningens talsmenn.
På plakaten står en av Sveriges mest kjære foredragsholdere, kommunalbyråden i Gøterborg, David Lega, som tross sitt handikap har vunnet to gullmedaljer i Paralympics og har bygget opp flere bedrifter.
En av Norges mest kjente forsvarsadvokater, Geir Lippestad, mannen som forsvarte Norges kanskje mest forhatte person gjennom tidene skal fortelle om kommunikasjon og strategi, mens en av Skandinavias mest ettertraktede coacher, svenske Mia Tørnblom, skal fortelle haugalendingene om selvfølelse og selvinnsikt på sedvanlig underholdende vis.
- Dessuten skal vi ha en egen seksjon der vi setter industridesign på plakaten.
Her innleder Bård Eker, mannen bak Koenigsegg, Hydrolift og andre designdrevne selskaper skal ha hovedforedraget, og her skal vi krydre menyen med lokale eksempler på bedrifter som bruker design for å øke produktets attraksjonsverdi, sier Jæger og Severeide.
Her kan du se smakebiter fra programmet.
NB! Påmeldingen er ikke aktiv før mandag.
[[wysiwyg_imageupload:97:]]