Lite byrå, store ideer

05.08.2016
Et norsk amerikansk designbyrå er siste medlem i Næringsforeningen. Et lite byrå med store ideer..
Larssen & Amaral er etablert av Cecilie Larssen Lønning og Eric Amaral Rohter, og vil tilby designtjenester som visuell kommunikasjon, merkevarebygging, trykte og digitale medier, samt miljødesign.

- Etter å ha levd og jobbet både i utlandet, samt Oslo og Bergen, ser jeg frem til å flytte til en ny by, med et lite team – og nye omgivelser. Norge er fullt av mindre byer med masse entreprenørånd, og stort kreativt potensiale. At vi “skalerer ned” endrer ikke våre ambisjoner. Haugesund vil være vår base, for i dag kan man jobbe fra et skrivebord hvor som helst i verden. Vi er spent på hva fremtiden bringer, sier Larssen Lønning.

Cecilie Larssen Lønning har sin utdanning fra Norge og Australia. Hun har tidligere jobbet i byrå, men har de siste fire årene jobbet in-house som kreativ leder/markedsjef for den norske skokjeden Mani med hovedkontor i Haugesund. Her har hun vært med på å bygge opp og forme kjedens profil og butikkonsept. Cecilie har jobbet med alt fra identitet, kampanjer og sosiale medier, til retail og interiørdesign.

Eric Amaral Rohter er tidligere assisterende kreativ leder hos ANTI Bergen. Han er opprinnelig fra USA, men har bodd og jobbet i Norge de siste fem årene. I Bergen har han jobbet med kunder som Festspillene i Bergen, Media City Bergen, Bergens Tidende og Acapo. I USA har han tidligere jobbet med internasjonale kunder som World Bank, General Electric, og Disney.

- Forbruker- og kommunikasjonsvaner er i endring, bedrifters behov er i utvikling, og betydningen av design redefineres. Design har blitt – og kommer til å være en viktig del av både store og små bedrifters utvikling fremover. Ved å jobbe på tvers av de ulike designdisiplinene, har vi som mål å skape engasjerende, fremtidsrettet og helhetlig kommunikasjon, som vil styrke sine kunders merkevarer og posisjonering,  og  Amaral Rohter.

Vi liker å se på oss selv som problemløsere. Vår designtilnærming i Larssen & Amaral er at design er mer enn bare estestikk - det er et verktøy for å oppnå ulike forretningsmål og skape resultater. Det kan være alt fra å endre omdømme, engasjere nye og eksisterende målgrupper, eller å nå et salgsmål. Vår oppgave er å løse våre kunders utfordringer og behov, store eller små, ved hjelp av design, sier Næringsforeningens siste tilvekst.

I 2015 ble Eric kåret som en av Art Directors Club Young Guns. Hans arbeider har fått internasjonal anerkjennelse fra kjente publikasjoner, organisasjoner og konkurranser, inkludert Cannes Lions Design, Art Directors Club, The One Show, European Design Awards, Visuelt, Gullblyanten og Merket for god design. Nå i juli 2016 ble han også utnevnt som en av Print Magazine's "New Visual Artists—awarding the 15 top creatives under 30 from around the world."