Lys fremtid

18.12.2018
Stillasgruppen og Brian Sjøen satser friskt med nybygg.
Stillasgruppen satser på nybygg vegg i vegg med eksisterende lokaler på Vea. I følge daglig leder og hovedeier Brian Sjøen, var tiden inne for å investere for fremtiden. – Vi satser på å øke på alle våre områder fremover og fremtiden ser faktisk svært lys ut, sier Sjøen.

-Det bygges i hele Norge, og bygningene blir ikke akkurat lavere… Stillasgruppen har i hovedsak tre satsningsområder som er produksjon og salg av stillas, utleie av stillas, og montering. I tillegg tilbyr firmaet vårt utleie av sveisetelt og har eget eiendomsselskap med flere eiendommer på Karmøy og i Oslo, der vi også har en egen avdeling med 20 ansatte.

Stillasgruppen tar i bruk de nye lokalene til produksjon i januar, og i mars står den nye kontorfløyen klar. De gamle lokalene vil til slutt bli revet og erstattet med topp modere lager og produksjonshaller.

-Vår avdeling som produserer stillas går svært bra, og jeg mener vi her har et potensiale til å øke vesentlig i årene som ligger foran oss. Eksport kan også være aktuelt. I starten sa bankene til oss at vi ikke burde produsere her lokalt, men i utlandet. Da bestemte vi oss for at det skulle vi i alle fall ikke gjøre, avslutter en smilende Sjøen.