Malvin Varne gir jobb til KS-ansatte

25.03.2019
Hein Arve Varne, daglig leder i Malvin Varne AS og Kristian Gudmundsen (t.h.) , distriktssjef for Kruse Smith i Haugesund, skal samarbeide
20 fagarbeidere hos Kruse Smith tilbys jobb hos Malvin Varne AS
Etter at det tidligere ble kjent at Kruse Smith legger ned avdelingen i Haugesund har partene vært i samtaler om å sikre arbeidsplassene lokalt. Malvin Varne AS vil tilby alle fagarbeiderne som ønsker å bytte jobb et tilbud. Samtidig har Kruse Smith Entreprenør AS og Karmøyfirmaet Malvin Varne AS inngått en intensjonsavtale på fremtidige betongarbeider på Haugalandet

•       Malvin Varne AS kjenner markedet i regionen godt og vi ser frem til videre samarbeid, sier Kristian Gudmundsen, distriktssjef  for Kruse Smith i Haugesund

Malvin Varne AS har i 30år bidratt til utviklingen av Karmøy og Haugesundsregionen ved å utføre og levere et betydelig antall byggeprosjekter. Det har vært barnehager, sykehjem og andre bygg for offentlige byggherrer, og det har vært industribygg, kontorbygg og boligprosjekter for private byggherrer. Bedriften er godkjent lærebedrift, har 50 ansatte med kompetanse innen betong og tømmer, og har bred erfaring som total- og hovedentreprenør,

•       Vi har vokst betydelig de siste årene og har tro på at det vil være behov for større aktører innen betong og tømrerarbeider fremover. Vi ser at prosjektene blir større og større lokalt, og da er kapasitet og kvalitet viktig sier Hein Arve Varne, daglig leder i Malvin Varne AS. Dette er en unik mulighet for oss og vi håper så mange som mulig ønsker å bli med oss videre

Begge selskaper er enige i at dette er en vinn/vinn situasjon og syns det er meget hyggelig å kunne tilby alle de 20 fagarbeiderne videre jobb. I tillegg skal Malvin Varne AS ansette noen av funksjonærene gjennom en søknadsprosess. Prosessen er allerede i gang og vi håper så mange som mulig takker ja til å flytte over til Malvin Varne AS, sier Hein Arve Marne.