Mange sjefer frykter LinkedIn
15.01.2015
Bedriften må vise hva bedriften står for, og hvorfor dette er en attraktiv arbeidsplass. Bedriftens kunder er også opptatt av at en har god faglig kompetanse innenfor området en tilbyr «Produktene og tjenestene til bedriftene kan være så gode de bare vil. Det er menneskene som jobber i bedriften en må viser frem» sa Eskedal til publikum. Av samme grunn bør også bedriftene være opptatt av ansatte linker sin personlige profil opp mot firmaets side.
Kun 20 % av ansatte i bedriftene er aktivt jobbsøkende. De andre må en treffe ved å ha et sterkt «employer brand» i følge Eskeldal, som også trakk frem at 31 % nevner LinkedIn som den viktigste jobbsøkningskanalen. Da er det viktig at fremtidens bedrifter er rustet til dette i tiden som ligger foran oss avsluttet Eskedal.
For uten en generell gjennomgang av LinkedIn, gikk Eskedal også gjennom oppsett av en bedriftsside, personlig side, og viste en rekke tips til deltakerne på kurset.
Her er 13 LinkedIn råd til bedrifter