Markedsføringsdagen 2025

Markedsføringsdagen 2025

Velkommen til en inspirerende og lærerik dag for alle som jobber med markedsføring og kommunikasjon.
MF-dagen gir deg faglig påfyll, praktiske verktøy og innsikt i trender som former framtidens markedsføring.  Denne dagen  får vi bl.a en MasterClass om hvordan AI kan forenkle og forbedre arbeidsdagen for deg som jobber med markedsføring.    

Gjennom engasjerende innlegg, med faglig påfyll og nyttige praktiske eksempler får du muligheten til å lære fra nasjonale og lokale eksperter, dele erfaringer og bygge nettverk med kolleger fra ulike bransjer, med en felles rød tråd; Markedsføring!

MF-dagen er regionens største og viktigste møteplass for alle med interesse for salg, markedsføring, kommunikasjon og solide bunnlinjer.
Bli med og løft ditt arbeid til neste nivå, sammen med bransjens skarpeste hoder!

Sjekk ut det inspirerende og nyttige innholdet - og meld deg på!


Priser:
Kr 3050,-(medlemmer) 
Kr 4550,- (ikke-medlemmer)
Meld meg på!
Side Image

Masterclass: Slik bruker du AI-verktøyene i markedsføring og kommunikasjon

AI-verktøykassen er full av fantastiske redskaper vi kan bruke for å hjelpe oss med jobben vår. Sammen med menneskets unike evne til å være kreativ, kritisk tenkende og problemløsende, gir AI oss muligheter vi ikke hadde før. AI kommer likevel ikke til å ta over behovet for helhetlig tenkning, riktige kreative prosesser og avansert problemløsning. Ved å slå hodene våre sammen med AI, kan vi få til enda mer, og gi slipp på flere repeterende oppgaver.

Denne materclassen er skreddersydd for deg som jobber med markedsføring og kommunikasjon, og som ønsker å forstå og utnytte kraften av AI-verktøy som ChatGPT, DALL·E, Tome.app og Adobe FireFly til å forenkle arbeidshverdagen. Gjennom teoretiske innføringer og praktiske eksempler, vil du få en helhetlig forståelse av hvordan AI kan revolusjonere ditt markedsarbeid. Eirik Normann Hansen viser alt på skjerm. Oppskrifter og beskrivelser sendes ut også ut i etterkant!  

Vi går blant annet gjennom:
Hvordan kan du bruke AI til å optimalisere din markedsstrategi og markedsføringsaktiviteter
Bruk Chat GPT smartere: Øvelser og veiledning
Vær kreativ med bilder, video og grafikk med generativ KI med oppgaver. (Dalle-E, MidJourney, Adobe Firefly og Tome.ai)

Om Eirik Normann Hansen:
Med over 20 erfaring har Eirik Normann Hansen mye å bidra med. Han har drevet to byråer og vært i toppledelsen i et av Nordens mest toneangivende byråer.
Han leies gjerne inn som rådgiver eller sparringspartner for ulike bedrifter, spesielt rettet mot råd om den teknologiske utviklingen samt innen markedsføring og kommunikasjon.
Norman Hansen er spesielt opptatt av hva teknologi betyr for mennesker, organisasjoner og samfunn, og hvordan utviklingen vil påvirke ulike bransjer.


 
Side Image

Bli mer kreativ!

I sitt foredrag forklarer Thomas Engeset hvordan noen klarer å komme opp med nye, gode idéer, løsninger og innhold hele tiden, mens andre sliter med hva de skal skrive under bildet sitt på Instagram.
 
For hva er det egentlig som gjør de kreative så kreative? Og kan alle lære å bli mer kreative i løpet av bare 20 minutter? Ja, mener Thomas som sier han skal spandere middag på deg om han tar feil. Så lenge du ikke er alt for kreativ med vinkartet.
 
Thomas deler konkrete verktøy som er helt avgjørende for å arbeide kreativt både i grupper og alene. Kreativitet kan læres og Thomas er klar for å lære oss hvordan!

Om Thomas Engeset
Thomas Engeset er regissør, innholdsprodusent og idéutvikler med mange store TV-produksjoner på CVen. Han har skrevet og regissert innhold til alt fra MGP, Kvelden før kvelden, Sommeråpent med Herman Flesvig og Camp Senkveld til Alle Mot 1 og P3GULL. Hvor av sistnevnte førte til Gullrutepris.
Han produserer også reklamefilmer og Sosiale Medier-innhold for kommersielle aktører.

 
Side Image

Sånn lykkes du med digital kommunikasjon og sosiale medier

Kommuniserer din virksomhet der målgruppen din er? Får du ut potensialet for dine digitale aktiviteter i dag?

Gjennom Heidi Sperres innlegg får vi svar på  viktige spørsmål: Er strategien tydelig? Hvordan lages godt og relevant innhold for din målgruppe? Og hvordan måles effekten?

Vi får matnyttige tips til hvordan du skal lykkes med digital markedsføring og sosiale medier. Heidi kommer rett og slett med suksessoppskriften til oss!
 
Om Heidi Sperre:
Heidi Sperre er en engasjert, digital sosiolog som brenner for kommunikasjon og mulighetene som følger med utvikling og endring. Hun er kåret til Årets sosiale medier rådgiver i Gullenken. Heidi er endringsentusiast som deler strategiske vurderinger, digitale muligheter og jobber med endringsledelse og omstilling i ulike bransjer. Hun har utdanning innen psykologi, sosiologi, organisasjonkultur – og utvikling, og har stor interesse for dette, i kombinasjon med teknologi, forretningsutvikling og omstilling.
 
Side Image

Historiefortelling

Ubevisst bruker vi historiefortelling som verktøy flere ganger om dagen. Både på jobb og på fritiden. I dette foredraget får vi et innblikk i hvordan vi får historier til å svinge.
 
Alle fantastiske historier inneholder de samme 5 komponentene. Uansett om historien fortelles gjennom kinolerretet eller TV, på Instagram, TikTok, i et bryllup eller i kantina på jobben. 
Mangler én av de fem faller fort korthuset sammen. Når vi skal fange lyttere og seere med historiene våre er vi helt avhengige av å være bevisste på verktøyene våre.
 
I dette foredraget brekker Thomas Engeset ned hva som skiller gode historier fra de du swiper rett forbi. Det vakre med god historiefortelling er at de avgjørende elementene er ekstremt konkrete, mens resultatet fremstår flytende, lett og lekent.

Thomas bruker eksempler fra egne TV-produksjoner og populærkulturen flittig, mens han på en morsom og underholdende måte lærer fra seg hvordan hver og en av oss kan bli gode og effektive historiefortellere!
 
Side Image

Treffsikker B2B markedsføring basert på kundeinnsikt - med et lite skråblikk på Haugalandet...

En basis situasjonsanalyse gir deg grunnlag for vekst og utvikling. Hva må du vite for å finne ut hvor sterkt du står i markedet ditt, og hvordan kan du styrke og forstå din markedsposisjon bedre basert på kundeinnsikt.

James Stanmore Andersen er  seniorrådgiver i Opinion. Han har solid faglig kompetanse og erfaring etter å ha arbeidet med et bredt spekter av bransjer, kunder, metoder og problemstillinger i nesten to tiår. Han har jobbet med markedsanalyse i nesten hele sin yrkesaktive karriere og kom til Opinion etter å ha arbeidet i mer enn 10 år i YouGov Norway hvor han var daglig leder.
 
Side Image

Kortreist klokskap; lokale suksesshistorier og smarte råd!

Bli inspirert og lær av noen av de beste i egen region!

Kortreist klokskap gir deg innsikt, inspirasjon og praktiske eksempler fra lokale aktører som vet hva som faktisk fungerer. Hør deres historier, få konkrete tips og ta med deg idéer du kan bruke umiddelbart!

Ekte erfaringer. Lokale løsninger. Store muligheter.

Vi lover at du vil sitte igjen med ny kunnskap og inspirasjon! Sjekk ut innholdet under her!


 
Side Image

Kortreist klokskap: Scroll - Stopp og Klikk; Kunsten å lykkes med video på digital flater

8 minutter med innsikt, eksempler og konkrete grep som gjør at videoene dine treffer skaper resultater i digitale medier.

Glenn Helge Kvilhaugvik er daglig leder og grunder av Zocial AS. Han har jobbet 15år med digital markedsføring. 
Side Image

Kortreist klokskap; Hvordan unngå å tale for døve ører

Relevans er kanskje det viktigste og mest avgjørende begrepet innen kommunikasjon og markedsføring - og noe av det mest banale mange gjør feil på.

De fleste har mer enn én målgruppe. Ulike målgrupper er opptatt av forskjellige ting. Det hjelper derfor svært sjelden å si det samme til alle. Kommunikasjonen må alltid tilpasses de ulike målgruppene – sånn at hver av dem opplever budskapene som relevante for seg. Hvis ikke, lukker de ørene.

Bjarne Laastad er en av landets mest erfarne kommunikasjonsrådgivere. I 19 år var han kommunikasjonsrådgiver og assisterende kommunikasjonssjef i TV 2, mens han de siste åtte årene har bistått kundene til PYX, som senior kommunikasjonsrådgiver og nå også byråreier.
 
Side Image

Kortreist klokskap; Brief meg riktig! Kunsten å være en god kunde...

God markedsføring starter med gode briefinger. Bestillerkompetanse handler om å vite hva man vil, kunne formidle det tydelig – og forstå prosessen som følger. Når kunde og byrå jobber ut fra samme forståelse, blir resultatet både bedre og mer treffsikkert.

Ragnhild Bjerkvik fra Tirna, tidligere AOF,  deler erfaringer fra organisasjonens markedsføringsreise – med nytt navn og helt ny profil.

 
Side Image

AI: Global Shift, Local Impact

Kunstig intelligens utvikler seg i rekordfart – og vi har ikke råd til å stå på siden. Skal det få reell betydning, må vi gripe det an lokalt. Nå.

Vy Baldwin, grunnlegger av Vy Strategy og initiativtaker til innovasjonsfestivalen Onwards, deler hvordan AI ikke bare er en global trend, men også en lokal mulighet.

Vy trekker linjene fra historiske skifter i markedsføring til dagens AI-transformasjon – og viser hvordan dette øyeblikket kan sammenlignes med innføringen av trykkpressen eller internett. Hun gir innsikt i hvordan Vy Strategy hjelper kundene sine å navigere endringen med trygghet og kreativitet.

 
Vil du motta nyhetsbrev og invitasjoner?
Arrow

Hovedsamarbeidspartnere

SPV
Karmsund havn
Vassbakk & stol
Haugesund sparebank
Haugaland Kraft
Gassco
Dnb
Hatteland
A. Utvik
Sparebank 1 Sør-Norge
Hydro
Eurojuris Haugesund
SVS Sandvold Velde Supply