Medlemsvekst i krevende tider

11.06.2020
Fra venstre: Jorunn Økland, Herman Økland, Martin Gjøsæther og Kamran Yaqubi i 1dekkbutikk.no er siste tilskudd i medlemsmassen til Næringsforeningen.
1Dekkbutikk ønsker å bygge nettverk via Næringsforeningen
-Det er viktig at både små og store blir med, sier daglig leder og eier Herman Økland i 1dekkbutikk.no, siste tilskudd til Næringsforeningens voksende medlemsmasse.

-Det handler om relasjoner

Næringsforeningen besøker 1dekkbutikk.no i lokalene i Hemmingstadvegen 27. Der forteller Økland om avgjørelsen å bli medlem i Næringsforeningen.

-Vi ønsket å benytte oss av det store nettverket av bedrifter i Næringsforeningen. Du får en større omgangskrets. Til syvende og sist handler det om relasjoner, sier han.

Relasjoner er noe Økland tilsynelatende har jobbet med lenge. Måten han hilser til kundene som kommer inn i butikken gir oss inntrykk av at han har kjent dem i en årrekke.

[caption id="attachment_182117" align="aligncenter" width="4032"] Herman Økland startet for seg selv i 2016.[/caption]

Søker ny kunnskap

Økland har 35 års erfaring med dekk og felg. I 2016 startet han for seg selv i nisjebutikken 1dekkbutikk.no. Siden den gang har han fokusert på å alltid lære noe nytt. For øyeblikket lærer han seg hvordan han kan skifte ut bildene på nettsiden selv. Han bekrefter at han blir å finne på Næringsforeningens kurser til høsten.

-Du kan lære av folk som driver butikk, uansett hva de driver med. I tillegg er det viktig å utvide horisontene, sier han.

Positive signaler

Så langt i år har rundt 30 nye bedrifter blitt medlem i næringsforeningen. Nærmere halvparten ble medlem etter coronakrisen rammet Norge. Adm. Dir. i Næringsforeningen Bernt Jæger ser positive signaler og gleder seg over veksten.

-Det er utrolig kjekt når antallet medlemmer øker, spesielt i slike tider. Det viser at næringslivet ser viktigheten av møteplassene våre og vårt næringspolitiske arbeid, sier Jæger.

Han tror det er nettopp møteplassene som blir viktigst fremover.

-Økland har 100% rett. Det handler om relasjoner. Derfor er det utrolig viktig at bedriftene fortsetter å bygge nettverk og dele kompetanse fremover.  Vi jobber vært fall i spreng for å avholde alle arrangementene vi har måtte utsette til høsten, sier han.