Nå blir han pendler

31.08.2017
Pål Eide flytter fra Haugalandet til ny jobb på Maritime Clean Tech på Stord.
Pål har sin første arbeidsdag i NCE MCT i dag 1. september, og skal jobbe med prosjektledelse og forretningsutvikling. Han er utdannet sivilingeniør innen Naval Architecture & Offshore Engineering frå University of Strathclyde, og har i tillegg en Master i innovasjonsledelse fra NTNU.

Pål har mer enn tjue års erfaring fra den maritime industrien, og har jobbet både som ingeniør og leder innenfor en rekke områder relatert til offshore- og subseateknologi. Han grunnla sammen med Erik Bakkevig selskapet Kystdesign i 1996, der han fungerte som daglig leder til 2009. Han har også jobbet som forsker og foreleser på NTNU og ved Highcomp på Bokn

–   I NCE Maritime CleanTech vil Pål ha en sentral rolle når det gjelder å få fram og realisere nye løsninger som kan redusere energiforbruk og utslipp fra ulike maritime aktiviteter. Med sin marintekniske bakgrunn, og med erfaring fra utviklingsarbeid i flere ulike bedrifter, vil Pål bli en viktig ressurs for våre klyngebedrifter, sier adm.dir. Hege Økland i MCT.

Også Tora Myklebust er en ny tilvekst  i klyngeadministrasjonen i selskapet. Hun startet 15. august som prosjektleder i innovasjon. Tora er utdanna industridesigner fra University of Teeside. Hun har lang erfaring ifra industrien, blant annet innen ledelse, prosjektstyring og strategiarbeid i selskapene One Subsea og Apply Leirvik.