NHO og Eurojuris Haugesund samarbeider

19.09.2011
NHO har inngått en samarbeidsavtale med Advokatfirmaet Eurojuris Haugesund AS, som er Eurojuris Norges kontor i Haugesund. - Vi tror at nærhet til advokaten og lokal kunnskap er viktig, sier advokat Thor Harald Eike og Hallvard Ween, direktør i NHO Rogaland.

I en felles pressemelding fra de to partene kommer det fram at NHO har fremforhandlet en avtale med Eurojuris Norge, og med deres 12 lokale kontorer. Her tilbys NHO-medlemmer forretningsjuridiske tjenester av høy kvalitet til 15 prosent rabatt og en time gratis førstekonsultasjon.

- NHOs medlemmer har regelmessig behov for juridisk bistand, også i forhold til andre spørsmål enn arbeidsrett. Derfor ønsker NHO å gi et medlemstilbud som gjør det enkelt å finne en advokat til en fordelaktig pris når slike behov oppstår i bedriftene, sier Ween.

- Vi tror samtidig det er kostnader å spare ved å benytte seg av lokale advokatfirma fremfor de store Oslo-firmaene, sier advokat Thor Harald Eike, ved Eurojuris.

Den nye avtalen med Eurojuris Norge dekker i følge pressemeldingen alle rettsområder av betydning for bedriftene og gir NHO-medlemmene både rabatt og prioritert tilgang.

I forhandlingene med ulike mulige leverandører har NHO særlig vært opptatt av at avtalen skal hjelpe de små og mellomstore NHO-bedriftene til en fornuftig pris, påstås det.

- Eurojuris og deres lokale kontorer svarer godt på den utfordringen. I tillegg vil muligheten for en tett kontakt mellom NHOs regionkontorer og de lokale advokatkontorene være der, sier Ween.

NHO-medlemmer kan kontakte Eurojuris på et eget telefonnummer 800 32 500 eller e-post nho@eurojuris.no. Det vil også være dedikerte kontaktpersoner på hvert enkelt av de 12 kontorene.