Norgesmester i styreverv

01.07.2011
Hun holdt foredrag på Styrestall Haugalandet for et par uker siden. Nå kåres Eli Sævareid til Norgesmester i antall styreverv av finanstidsskriftet Kapital.

På Kapitals rangering av norges mektigste kvinner og styregrossister, er altså grunder og haugesunder Eli Sævareid i Trygge Barnehager, skriver Radio Haugaland på sine nettsider.

Siden 2000 har bedriften tatt ut 40 millioner kroner i utbytte. Sævareid er også kvinnen med flest styreverv i Norge med sine 191 verv.

Antallet styreverv gjør at Kapital beskriver henne som "løpedronning mellom styrerommene."

For femte året på rad kårer Kapital Norges mest innflytelsesrike kvinner.

Eli Sævareid holdt foredrag om sin erfaring som styreleder og - medlem for medlemmene i HNs styrestall under siste møtet. Det kan du lese mer om i neste nummer av Jobb & Næring, som kommer ut i august.