Ny drakt og platform for Samarbeidsutvikling

10.09.2020
Tom Ivar Omdahl (t.v) og Thorleif K. Sire utgjør den nye duoen i Flowit/Samarbeidsutvikling.
Flowit AS kjøper Samarbeidsutvikling Norge AS. Det kommer frem i en pressemelding torsdag.

-Sammenslåingen skal sørge for at kundene våre utnytter sitt potensial ytterligere. Flowit og Samarbeidsutvikling har gjort suksess på hver sin kant innen kompetanseheving og utvikling av bedrifter. Nå er tiden moden for å utnytte synergiene ved et samarbeid, heter det i pressemeldingen.

- Det er med stor glede vi har nådd vårt mål med å etablere en base også på Vestlandet, sier Thorleif K Sire, leder og medeier i Flowit AS.

-Samarbeidsutvikling sitter på dyp kompetanse og kunder med ambisjoner, som passer godt med våre produkter og tjenester. Våre kunder vil få bedre tjenester og vi får et større nedslagsfelt, sier han.

-Utviklingen i vår bransje går raskt. Nytenking, nye utfordringer, nye produkter og nye behov. Da trenger vi en ny plattform, ny kompetanse og nye allianser – i ny drakt, legger Tom Ivar Omdahl til.

Selger livsverket

Det er Rolf Røed Enoksen som selger aksjemajoriteten i Samarbeidsutvikling til Flowit AS. Etter et helt tiår som samarbeidspartnere går nå Omdahl og Enoksen hver sin vei. Enoksen går til Synergia AS før han planlegger å pensjonerer seg, mens Omdahl blir daglig leder for nye Flowit /Samarbeidsutvikling. Omdahl blir også en sentral eier i det sammenslåtte foretaket.

- Løsningen er god både for Flowit/Samarbeidsutvikling og Synergia AS i tiden fremover, understreker Omdahl.

- På denne måten lever Samarbeidsutvikling videre. Riktignok i ny drakt og på ny plattform, men det medfører at våre kunder og vårt arbeid gjennom årene blir ivaretatt og respektert. Stort sett mer enn det kan en ikke ønske seg når en selger livsverket sitt. Det blir spennende å se hvordan Samarbeidsutvikling / Flowit utvikler seg fremover, sier Enoksen.

[caption id="attachment_182833" align="aligncenter" width="860"] Rolf Røed Enoksen selger aksjemajoriteten i livsverket sitt.[/caption]

Ny drakt, og nye lokaler

Samarbeidsutvikling har tidligere holdt til i 24/7 bygget i Haugesund, men nye Flowit/Samarbeidsutvikling flytter nå ned i vakre omgivelser på kaien i Haugesund. Ny drakt og nye lokaler til tross, kundene forblir de samme, men forhåpentligvis enda flere.

- Vi understreker at kundekontakter og avtaler ikke vil bli berørt av oppkjøpet. Ved å ta det beste fra Samarbeidsutvikling og det beste fra Flowit skal vi sammen med våre kunder skape et friskere samfunn, avslutter Omdahl.