Nye folk i NH-styret!

26.06.2020
Regionsdirektør Trygve Vikse i Coop Sørvest, ble takket av etter seks år i NH-styret på ekte «Korona-vis» av styreleder i Næringsforeningen, Ingolf Voll.
Generalforsamlingen i Næringsforeningen valgte nye styremedlemmer fra industri og detaljhandel….
Generalforsamlingen i Næringsforeningen ble avviklet i 24/7- bygget torsdag kveld. Et av punktene på sakslisten var valg, og her ble det valgt inn to nye styremedlemmer, etter at Solveig Aalde Bark fra Hydro, og Trygve Vikse fra Coop Sørvest takket for seg etter endt periode.

Valgkomiteens leder, advokat Thor Harald Eike, fremførte følgende kandidater som ble valgt inn av en enstemmig Generalforsamling:

Mariann Salvesen har over 20 års ledelseserfaring fra hjørnesteinen Aibel i Haugesund og erstatter Solveig Aalde Bark.

Til erstatning for Trygve Vikse ble Birge Nymark valgt som nytt medlem. Han driver sin hovedvirksomhet gjennom Meny Aksdal på Aksdal Senter, men har ut over dette lang erfaring fra så vel kolonialvirksomhet som eiendomsutvikling og senterdrift.

Dette er det nye NH-styret:

• Ingolf Voll (Gassco AS) - leder

• Jorunn Håvardsholm (Helifuel AS) – nestleder

• Eli Sævareid (Mio -Trygg hjemme AS)

• Mariann Salvesen (Aibel)

• Birge Nymark (Meny Aksdal)

• Elisabeth Haldorsen (Responsa AS)

• Terje Lindstrøm (GL Prosjektutvikling AS)

• Lillian Medby (Haugesund Sparebank)

• Sten Stenersen (Hatteland Group AS)

• Sverre Meling jr. (Maritimt Forum)

Valgkomiteen består av:

Thor Harald Eike (Eurojuris),Gunn Margareth Lassesen (Haugland Kraft) og Birger Førre ( Førre Trevarefabrikk AS).