-Alt du trenger å vite om merkevarebygging på én time
08.05.2023
-og jeg forstår dem, sier han.
-Etter å ha undervist på høyskoler og rådgitt kunder i 30 år gikk det opp for meg hvor mye uklarheter «marketing»-litteraturen skapte. Så jeg bestemte meg for å ta bladet fra munnen og slutte å være så beskjeden som jeg i altfor mange år har vært – og i stedet si det rett ut.
På Markedsføringsdagen 2. juni snakker han om «Alt du trenger å vite om merkevarebygging på én time». Med en slik tittel på foredraget er det ingen som kan beskylde Blichfeldt for å være beskjeden i denne omgang.
-Hvor mye er det egentlig mulig å lære om merkevarebygging på en time?
-Det vesentlige og avgjørende – faktisk.
-I foredraget skal jeg ta fatt i akkurat dette å vise hvordan kommunikasjon er selve katalysatoren for å omgjøre gode produkter/tjenester til strie pengestrømmer. Om de bruker nok – det kan de avgjøre selv – etter å ha hørt og vurdert mitt budskap.
Jan Blichfeldt er for tiden aktuell med boken med samme navn som foredraget.
-Det som står i boken er alt du trenger for selv å kunne tenke deg frem til rett svar på din utfordring. Markedsføring (og «merkevarebygging» er nemlig en filosofi – et tankeverktøy – ikke tusen formler. Jeg gleder meg til å «spre ordet» med bibelsk innlevelse på Markedsføringsdagen. Intet mindre, avslutter han.
Les mer og se dagens program