-Alt du trenger å vite om merkevarebygging på én time

08.05.2023
For Jan Blichfeldt er markedsføring og merkevarebygging en filosofi, ikke tusen formler
Jan Blichfeldt har jobbet mange år som direktør og rådgiver i reklamebransjen, samtidig som han har undervist på BI, NHH og Høyskolen Kristiania. Han opplever at det er forvirring rundt hva den reelle verdien av merkevarebygging er.

-og jeg forstår dem, sier han.

-Etter å ha undervist på høyskoler og rådgitt kunder i 30 år gikk det opp for meg hvor mye uklarheter «marketing»-litteraturen skapte. Så jeg bestemte meg for å ta bladet fra munnen og slutte å være så beskjeden som jeg i altfor mange år har vært – og i stedet si det rett ut.

På Markedsføringsdagen 2. juni snakker han om «Alt du trenger å vite om merkevarebygging på én time». Med en slik tittel på foredraget er det ingen som kan beskylde Blichfeldt for å være beskjeden i denne omgang.

-Hvor mye er det egentlig mulig å lære om merkevarebygging på en time?

-Det vesentlige og avgjørende – faktisk. 

-I foredraget skal jeg ta fatt i akkurat dette å vise hvordan kommunikasjon er selve katalysatoren for å omgjøre gode produkter/tjenester til strie pengestrømmer. Om de bruker nok – det kan de avgjøre selv – etter å ha hørt og vurdert mitt budskap.

Jan Blichfeldt er for tiden aktuell med boken med samme navn som foredraget.

-Det som står i boken er alt du trenger for selv å kunne tenke deg frem til rett svar på din utfordring. Markedsføring (og «merkevarebygging» er nemlig en filosofi – et tankeverktøy – ikke tusen formler. Jeg gleder meg til å «spre ordet» med bibelsk innlevelse på Markedsføringsdagen. Intet mindre, avslutter han.

Les mer og se dagens program
Vil du motta nyhetsbrev og invitasjoner?
Arrow

Hovedsamarbeidspartnere

SPV
Karmsund havn
Vassbakk & stol
Haugesund sparebank
Haugaland Kraft
Gassco
Dnb
Hatteland
A. Utvik
Sparebank 1 Sør-Norge
Hydro
Eurojuris Haugesund