-God start på året!

23.02.2023
Finn Lothe er fornøyd med starten på året. De har mange bestillinger fra næringslivet, og nå i neste uke er det full rulle med 'Haugesund på håve'. Foto: Haakon Nordvik.
Mange bestillinger fra næringslivet hos Lothes
Med høye strømpriser, økte renter og usikre tider vet vi at mange må snu på krona og prioritere hardere i forhold til hva pengene skal brukes på, men næringslivet i vår region går godt, noe restaurantbransjen også nyter godt av.

– Vi har god aktivitet og mange bestillinger fra næringslivet, sier Finn Lothe, som er innehaver av Lothes Mat & Vinhus og bestyrer på Høye Varde. Også Dattera til Lothe, går det godt hos, forteller han. De merker for eksempel godt når det er noe som skjer på Festiviteten eller andre steder, at publikum på kulturelle begivenheter kombinerer arrangement med noe godt å spise.

Næringsfiendtlig regjering
Lothe er imidlertid ikke videre imponert over regjeringens håndtering av de økte strømprisene.

– De har rett og slett ikke truffet oss næringsdrivende i denne saken. Jeg vil påstå at de nesten er litt næringsfiendtlige, sier han.

Haugesund på håve
Nå klargjør både Lothe og co og brorparten av spisestedene i byen seg for ‘Haugesund på Håve’. Mandag 27. februar til og med fredag 3. mars er det mulig å spise et godt måltid på restaurant for alle de som befinner seg i lavlandet i vinterferien. Alle rettene på ‘Haugesund på håve’-menyen koster 100 eller 150 kroner.

– Vi regner med fullt hus som tidligere år, smiler Finn Lothe avslutningsvis, og haster videre.
Uteliv