-Hvis du må velge, så velger du plassen med god kaffe

24.01.2023
Fra venstre: Fag- og markedsleder og med-gründer, Tara Jeanett Huseby Smedsvig og daglig leder og med-gründer, Adrian Strand.
For nyetablerte SoHo Kaffe i Kaigata 1, er kaffe langt mer enn bare kaffebønner og vann.
 -Vi ønsker å levere en god samtale, stund og opplevelse mellom mennesker, sier daglig leder og med-gründer i selskapet, Adrian Strand.

I tillegg til kaffemaskiner satser selskapet på design av sosiale områder. Fag- og markedsleder og med-gründer, Tara Jeanett Huseby Smedsvig har erfaring fra interiørbransjen. Hun er allerede godt i gang i det hun beskriver som en kjempegøy jobb.

-Jeg har allerede tegnet forslag til flere prosjekter. Dette er sosiale soner der du skal kose deg med kaffe, sier hun.

Nå ønsker de å tilby konseptet til alle bransjene på Haugalandet – til og med frivillige lag og klubber.

-Vi leverer et dugnadskonsept der klubben og deres medlemmer selger kaffe med klubblogoen på. Et godt alternativ til å selge dopapir, sier Strand.

Selskapet tilbyr kaffemaskiner både til salg og leasing. Maskinene er produsert i Nederland/Sveits. Bønnene har ulikt opphav, men importeres fra Bergstrands Kafferosteri i Sverige.

På eiersiden finner du James Persson sitt selskap, TOJJ Holding AS, konsulentselskapet Flowit AS og Norbiz holding AS, Adrian Strand sitt Strandz Holding AS Og Tara Jeanett Huseby Smedsvig sitt TJHS Holding AS.

De gode kundeopplevelsene

Strand trekker frem kundeopplevelser som et argument for å fornye kaffe-sonen – eksempelvis på venterommet.

-Hvis du skal velge mellom to plasser, så velger du jo den som har et fint og lyst venteområde med god kaffe, sier han.

Til tross for strammere økonomiske tider er duoen optimistisk.

-Norge er i verdenstoppen når det kommer til kaffedrikking. Å kjøpe eller lease en kaffemaskin er en liten investering for å heve opplevelsen på kontoret, sier han.

-Vi føler at det er liv laga. Vi kommer gjerne innom deres bedrift ellers er alle velkommen for en kopp kaffe og demo i Kaigata 1, avslutter han.
Varehandel