-Viktig å trives på jobben!

21.04.2023
F.v.: Frøydis Øfeldt og Camilla Aanensen, Glimt interiør og entreprenør, Christian Knutsen og Bente Hetland, North Sea Container Line (NCL).
NCL valgte Glimt interiør og entreprenør som totalleverandør for nye kontorlokaler
North Sea Container Line (NCL), med daglig leder Bente Hetland i spissen, skal snart flytte fra Møllervegen nord i Haugesund sentrum, til over 900m2 store kontorlokaler i Stoltenberggata på Risøy. I den forbindelse var det viktig å fange sjelen til bedriften, og å sørge for at trivselen står høyt.

– Kontoret blir nesten som et hjem nr. to. Vi tilbringer jo mye tid på jobben, og det er like viktig å ha det fint der som hjemme, sier Hetland.

Valget på interiørarkitekt falt til slutt på Glimt interiør og entreprenør.

– Vi er jo stolte av det vi gjør og er, og det forsto Camilla allerede i første møte, skryter Hetland.

Camilla Aanensen er gründer og daglig leder i Glimt. Hun forteller at de jobber ut ifra ‘one stop shop’-konseptet, noe som betyr at de leverer alt fra designkonseptet til innredningen i de nye lokalene.

– Vi er med i hele prosessen, alt fra behovsanalyse med kunden til byggemøter, til logistikk og levering av møbler – og alt imellom, smiler Aanensen.

Ved å være totalleverandør fjerner de mye unødvendig stress og kontaktpunkter fra kunden, i dette tilfellet NCL. I forkant av detaljplanleggingsmøtene har Aanensen og kollegaene, prosjektleder Frøydis Øfeldt, og interiørdesigner Marita Nyland Knutsen, hentet inn prøver på ulike materialer og farger. Slik hjelper de kunden til å få et inntrykk av hvordan de nye lokalene vil framstå.

Gjenbruk er viktig
Langt i fra alt kjøpes inn nytt. NCL har allerede en god del møbler i veldig god stand, og disse tas med til nye lokaler. Noe får en ‘make-over’, mens andre beholdes som de er.

– Vi får bedre plass, så vi supplerer litt, men det er viktig at ingenting går til spille av tidligere investeringer. Det er viktigere enn noensinne å tenke holdbarhet og varige løsninger, sier Hetland.

Glimt interiør og entreprenør har nylig flyttet til nytt kontor i Haraldsgata 90. I lokalene viser de frem noe av det de kan levere. Plassbygde oppbevaringsløsninger, ulike materialer og kostnadseffektive løsninger. Her er også eksempler på spesiallagde møbler.

– Det hender rett som det er at det kunden og vi er på jakt etter ikke finnes i riktig mål, farge og materialvalg. Da sørger vi å få laget disse på bestilling, forteller Aanensen, og tilføyer at de i størst mulig grad bruker lokale leverandører og håndtverkere.

Det er ikke bare interiør som skal på plass i et velfungerende kontorlokale. Det skal tas høyde for akustikk, brukervennlighet og gode digitale løsninger.

– Lyssetting og gode bookingsystemer er blant annet noe av det vi ordner, gjennom gode lokale leverandører. Men kunden slipper å forholde seg til alle de ulike bedriftene og koordineringen av dette, det ordner vi for dem, smiler Aanensen.

– Glimt har vært og er en god match for oss. De har veldig god orden på tingene og presenterte et veldig godt tilbud. Totalpakken er ideell for oss, forteller Hetland avslutningsvis.