Åpning av etterlengtet tilbud

28.04.2023
Gjengen bak Havn Hotell og Restaurant. F.v. Rune og Tiina Vormestrand, begge Level Mathuset, Ellen Solstad, Solstad Family Office, og Odd Inge Olsen, Brødr. Olsen Mur & Bygg. Solstad er også eier av Gamlekaien.
Endelig hotell i Skudeneshavn. Med gode fasiliteter for næringslivet, blant annet
Denne uken åpnet endelig Havn Hotell og Restaurant i Skudeneshavn. Bygget som ligger like ved sjøkanten ved torget har fått en kraftig oppgradering med kvalitetsmaterialer. 5 doble rom og 2 suiter står klare til å ta imot gjester fra både private og næringslivskunder, det samme gjør restauranten som har plass til 150 gjester.

– Vi fikk forespørsel om å bli med på drift etter at ombyggingen og restaureringen var ferdig. Da vi så stedet forelsket vi oss helt. Klart vi måtte bli med på dette, sier Tiina Vormestrand fra Level Mathuset.

Hun og makker Rune Vormestrand eier 50% av driftselskapet. Resterende 50% eies av familiene Solstad og Olsen, som også eier bygget.

Landslagskokk med på laget
Tore Stalsberg, tidligere kjøkkensjef på Quality Hotel Maritim, ble nylig ansatt hos Level Mathuset. Dette er det første prosjektet hans, og det tok ham ikke lang tid å finne det riktige konseptet til menyen på Havn restaurant.

– Vi gikk for ‘moderne mormor’, sier Stalsberg, og supplerer med at det er høyt fokus på lokale, kortreiste råvarer. Kvalitet og god smak står i fokus.

Både Matjesild, østers og blåskjellsuppe står på menyen, sammen med mange andre godsaker. Stalsberg er med på landslaget i Community catering, som for øvrig vant sølv i årets VM.

Gamlekaien
Havn Hotel og Restaurant er ikke det eneste ferske tilbudet i Skudeneshavn. Et lite steinkast lenger sør, finner vi nyrestaurerte Gamlekaien. Huset fra 1770 inneholder nå 6 unike nyrenoverte rom, alle med eget bad, og fine møteromsfasiliteter. Også her er det benyttet kvalitetsmaterialer. Eier Ellen Solstad har lagt vekt på at Skudeneshavns eldste hus, som for øvrig fikk kongelig bevilling som gjestgiveri i 1771, nå skulle gjenoppstå som nettopp gjestgiveri.

Godt samarbeid
Gamlekaien og Havn Hotel og Restaurant samarbeider godt og supplerer hverandre når det er behov for flere rom.

Næringslivet i regionen har nå fått enda et tilskudd i utvalget av fasiliteter for ledersamlinger, sommeravslutninger og julebord, for å nevne noe. Men både Solstad og Vormestrand kan fortelle om stor pågang og bestillinger allerede fra oppstart, spesielt for de neste månedene. Sommerbyen lokker - og frister mange.

– Vi ønsker hele Haugalandet hjertelig velkommen, avslutter en smilende Vormestrand.

Bildene over viser dobbeltrom og bad tilhørende suite på Havn, vinterhage/innglasset terrasse mot sjøkanten og Rune Vormestrand og Tore Stalsberg på kjøkkenet.

På Gamlekaien er det også gode avslappings- og møteområder, særegne, unike rom og bad.