Eli Sævareid fortsetter som styreleder i Næringsforeningen Haugalandet

22.04.2024
Øvert til venstre Eli Sævareid (Vanadis/Trygge Barnehager) fortsetter som styreleder i Næringsforeningen Haugalandet. Hun får med seg tre nye styremedlemmer, oppe til høyre Tore Nedland (Kystdesign), Gunvald Mortvedt (SEAM) og Bente Hetland (North Sea Container Line).
Nye styremedlemmer er Tore Nedland (Kystdesign), Bente Hetland (North Sea Container Line) og Gunvald Mortvedt (SEAM).
Næringsforeningen avholdt ordinær generalforsamling torsdag 18.april.

En av sakene på agendaen var valg, og tradisjonen tro la valgkomitéens leder, Ingolf Voll (Gassco), frem hvilke vurderinger valgkomitéen hadde gjort, og hvilken innstilling komitéen hadde kommet frem til.

Valgkomitéen, som foruten Voll har bestått av Thor Harald Eike (Eurojuris) og Sissel Jacobsen Nedrebø (Haugesund Sparebank) la vekt på at styresammensetningen skal oppfylle en del kriterier; bransje, kjønn, geografi og alder. 3 styremedlemmer går ut og de nye styremedlemmene er Tore Nedland (Kystdesign), Bente Hetland (North Sea Container Line) og Gunvald Mortvedt (SEAM).

Styreleder Eli Sævareid takket av Sverre Meling (Maritimt forum), Terje Lindstrøm (GL Prosjektservice AS) og Raymond Østrem-Gautesen (Garnius) for solid innsats gjennom flere år.

Styrets leder Eli Sævareid har hatt ledervervet i 2 år og var på valg. Valgkomiteens syn var at styret fungerer svært godt og styrets leder spiller en viktig rolle i dette. Valgkomiteens innstilte derfor på at Eli Sævareid ble gjenvalgt som styrets leder for en ny 2 års-periode.

Innstillingen var følgende og styret består nå av:

Eli Sævareid (Trygge Barnehager) – styreleder
Lillian Medby (Haugesund Sparebank)
Tiril Fjeld (Haugaland Næringspark)
Mariann Salvesen (Haugaland Kraft Fiber AS)
Silje Luzia Rødeseike (Deep Wind Offshore)
Birge Nymark (Meny Aksdal)
Anette Matre (Autostore)
Gunvald Mortvedt (SEAM)
Bente Hetland (North Sea Container Line)
Tore Nedland (Kystdesign)

Valgkomité: Thor Harald Eike (Eurojuris), Sissel Jacobsen Nedrebø (Haugesund Sparebank) og leder Ingolf K.Voll (Gassco) fortsetter.