Et gledelig gjensyn!

02.02.2022
Næringsministeren åpner Haugalandskonferansen 20. mai
På Haugalandskonferansen 20. mai får vi et særdeles hyggelig gjensyn med Jan Christian Vestre. Mange husker kanskje tilbake til Haugalandskonferansen 2018, da Vestre fikk glitrende anmeldelser for sitt innlegg – hele 61% gav ham terningkast 6.

En av de som ble svært begeistret for Jan Christian Vestres retorikk og ideer, var antropologen Anna Kirah. Hun så umiddelbart en statsmann i  i den unge haugesunderen som hadde ført ordet før henne, og utbrøt: - Du skulle vært statsminister!

Slik ble det ikke (enda...), men ikke så langt unna! I år kommer Vestre i kraft av sin rolle som Næringsminister, for å åpne konferansen.

Som ny næringsminister lanserte Vestre en tydelig plan: Han ville besøke 100 bedrifter på 100 dager, og bedriftene skulle representere bredden av næringslivet.

Turen startet selvsagt på Haugalandet, og oppfordringen til bedriftene var klar; Vestre ville vite hvordan næringslivet og staten kan jobbe sammen, blant annet for å få fart på nye industriprosjekter, og øke fastlandseksporten. Siden har han vært tilbake flere ganger, og imponert mange bedrifter med sin oppriktige interesse, brennende engasjement, høye kunnskapsnivå og omfattende notatskriving.

- På Haugalandskonferansen 20. mai har Vestre vært næringsminister i over 200 dager, og vi gleder oss til å høre hva han tenker om fremtiden til regionens næringsliv, og om han har landet på hvordan staten best kan legge til rette for at næringsutviklingen skyter fart, sier prosjektleder Tine Osmundsen.

Foto: Aleksandar Nenad Zecevic

Les om noen av fjorårets Vestre-besøk HER og HER

Les mer om konferansen og meld deg på: www.haugalandskonferansen.no