Fra hotell til sko

04.01.2023
Mehrdad Mansoori, også kjent som Mathias for mange, er nyansatt COO hos Larssen Sko AS (Mani).
Larssen Sko AS har ansatt Mehrdad ‘Mathias’ Mansoori i nyopprettet stilling som Chief Operating Officer (COO)
Dette melder de i en pressemelding.

Mansoori kommer fra stillingen som driftsdirektør på Nordic Choice Hotel og har tidligere hatt ulike ledende stillinger i hotellbransjen med baser i Haugesund, Bergen, og Trondheim.  Mehrdad er 44 år. Han er gift, har 3 barn og har vært bosatt i Haugesund de siste 15 år.

Bjørn Sigve Larssen, CEO i selskapet, uttrykker glede og begeistring over å ha fått Mansoori med på laget.

– Mehrdad har en spennende bakgrunn som vi mener vil tilføre oss en rekke nye dimensjoner når vi nå skal videreutvikle Mani som butikkjede. Både når det gjelder fysisk handel og på nett. Han kan gjennom sine tidligere stillinger vise til mange suksesshistorier, handlekraft og evne til gjennomføring, sier Larssen.

Mehrdad Mansoori er fornøyd med sin nye stilling.

– Å få gleden av å jobbe med en veletablert bedrift som Mani var en mulighet jeg ikke kunne si nei til. Etter mange år med pendling så er det veldig motiverende å få jobbe fra Haugesund og på lag med en stor lokal aktør som Mani.
Mye av min operasjonelle kompetanse fra hotell kan overføres til butikkdrift. Vi har fokus på ansatte, kunder, lønnsomhet og ikke minst service, sier Mansoori og forteller videre at visjonen motiverer.

– Mani sin visjon om å bli den mest attraktive skokjeden i Norge er noe som virkelig motiverer meg og jeg gleder meg til å samarbeide med alle de veldig flinke ansatte, avslutter han.

Om Larssen Sko:
Larssen Sko AS er en handelsbedrift som selger sko til hele familien. Selskapet etablerte kjeden Mani i 2010 og driver i dag 18 Mani-butikker og 2 nettbutikker. Butikkene er lokalisert på Vestlandet fra Stavanger i sør til Nordfjordeid i Nord. Selskapet omsatte for kr 165 mill over disk (132 mill netto) i 2022 og har ca 80 årsverk. Selskapet driver sin virksomhet fra sitt hovedkontor i Haugesund Sentrum.
Varehandel