Full klaff

20.06.2024
Fra venstre: Håkon Sandvold (daglig leder i Sandvold & Velde Supply AS), Carina Ringen, Valborg Haugland og Per Sigurd Velde (arbeidende styreleder i Sandvold & Velde Supply AS), fikk full klaff etter "Den store styrekvelden".
Håkon Sandvold og Per Sigurd Velde i Sandvold & Velde Supply AS har funnet solide styrekandidater i styrekandidatlisten som Næringsforeningen Haugalandet lanserte i mai.
I slutten av mai arrangerte Næringsforeningen Haugalandet "Den store styrekvelden" der blant annet styrekandidatlisten ble løftet opp som en viktig bidragsyter for å styrke mangfoldet i styrerommene på Haugalandet, både med tanke på kjønn, kompetanse og alder.

I en av pausene møttes daglig leder Håkon Sandvold og arbeidende styreleder Per Sigurd Velde fra Sandvold & Velde Supply AS (SVS) Carina Ringen og Valborg Haugland. Dette førte til videre samtaler og etter noen møter ble Ringen og Haugland styremedlemmer i selskapet.

Velde, som selv har registrert seg i styrekandidatlisten og også har en rekke styreverv i næringslivet, er tydelig på at listen er viktig for bedriftene på Haugalandet.

-Jeg er opptatt av at et styre må være aktivt og ha ulik kompetanse. Dette fant vi virkelig i Ringen og Haugland, sier Velde. Han tilføyer også at det er mange dyktige kandidater på listen som bør være interessante for bedriftene i regionen

Carina Ringen, som blant annet har stor erfaring fra HR-området, var ikke i tvil da Sandvold & Velde Supply AS tok initiativ til samarbeid.

-Det er stor stas og jeg er glad og stolt over at en så solid bedrift med godt renommé vil ha meg inn i styret. Slik jeg kjenner SVS, har de stor integritet og jeg gleder meg til å starte med arbeidet, sier Ringen.

Valborg Haugland, som har juridisk bakgrunn, var heller ikke i tvil da hun fikk tilbud om å være med i styret til SVS.

-Jeg har bodd utenbys en del år og er nå tilbake og nesten "ny" i byen. Dette var en spennende henvendelse som jeg takket ja til med glede. Jeg har noe styreerfaring, men ikke i selskaper som har så stor omsetning.  Og det er jo kjekt å være et ungt tilskudd, føyer hun til med glimt i øyet.

Daglig leder Håkon Sandvold ser frem til samarbeidet med Ringen og Haugland.

-Det er viktig at vi henter inn kompetanse utenfra. Det kommer også nye krav til styresammensetting og vi ønsker å være tidlig ute. Med Ringen og Haugland med på laget er jeg sikker på at vi styrker laget vårt, sier Sandvold.

Bernt Jæger, administrerende direktør i Næringsforeningen Haugalandet, er glad for at styrekandidatlisten bærer frukter og oppfordrer til bruk av portalen.

-Vi oppfordrer kandidater til å legge seg inn i listen, som er linket opp mot Linkedin-profilen. Dette er gratis både for kandidatene som legger seg inn og bedriftene som søker i databasen. For bedriftene som søker er databasen brukervennlig lagt opp, slik at en kan huke av for foretrukne utvalgskriterier som bransjebakgrunn og utdanning. Her har bedriftene en kjempemulighet til å løfte kompetansen, og øke mangfoldet i egne styrer; Det er allerede en rekke gode kandidater inne, sier Jæger.