Gave som kommer frivilligheten til gode

12.06.2024
F.v: Ronny Sætre (Næringsforeningen Haugalandet), Anders Hundseid (Sparebank 1 SR-Bank), Bernt Jæger (Næringsforeningen Haugalandet), Geir Ove Bakkevik (Sparebank 1 SR-Bank) og Ingeline Kaldestad (Næringsforeningen Haugalandet).
-Vil løfte opp kompetansen til frivilligheten, sier direktør for bedriftsmarked Anders Hundseid i Sparebank 1 SR-Bank.

Det var to glade karer fra Sparebank 1 SR-Bank som møtte Næringsforeningen Haugalandet sist uke med det gledelige budskapet om gave som skal komme frivilligheten på Haugalandet til gode.

Anders Hundseid i Sparebank 1 SR-Bank er sikker på at gaven fra Sparebankstiftelsen SR-Bank vil løfte kompetansen til frivilligheten.

-Når man påtar seg et styreverv for en stiftelse eller en ideell organisasjon, er dette gjerne fordi man har et engasjement for organisasjonens formål. Et styreverv innebærer også et større ansvar. Som styremedlem skal man forvalte organisasjonens formål og organisasjonens ressurser. Jeg er sikker på at denne gaven vil være med og løfte opp kompetansen til frivilligheten, sier Hundseid.

Geir Ove Bakkevik i Sparebank 1 SR-Bank nikker anerkjennende og tilføyer at frivilligheten er svært viktig for samfunnet.

-Denne gaven kan være med og sikre at frivilligheten vil få enda mer motiverte og engasjerte frivillige. Det kan og bli enda bedre kvalitet på arbeidet som gjøres i de frivillige organisasjonene når en for eksempel deltar på styrekurs som er myntet på de frivillige, sier Bakkevik.

Prosjektleder i Næringsforeningen Haugalandet Ronny Sætre er glad for støtten fra Sparebankstiftelsen.

-Det er kommet innspill fra sentrale personer i frivilligheten på Haugalandet at kompetansen blant annet innen styrearbeid bør løftes. Våre frivillige organisasjoner er en formidabel samfunnsressurs. De etterspør mer kunnskap og informasjon for å kunne stå tryggere i rollen og enklere takke ja til styreverv. Gjennom støtten håper vi å løfte kompetansen til frivilligheten med ulike kurs og arrangementer myntet på denne gruppen.