Haubo-sjefen: - Ganske eksepsjonelt

25.11.2021
Slik vil Park-Teatret se ut når det er ferdig- vakkert plassert ved Byparken. ( Ill: Vikanes & Bungum)
10 av 17 leiligheter ble solgt på 20 minutter i i Haubos nye prosjekt ved Byparken. -Ganske eksepsjonelt, sier Haubo-sjefen.

Det gikk unna på boligbyggelagets tildelingsmøte i sentrum i går. Og heldigst av alle var Liv Samuelsen, som fikk gleden av å velge først. Hun hadde arvet medlemskap fra bestefaren helt fra 31.12 1946.

Park-Teatret heter leilighetskomplekset, som skal bygges ved Baptistkirken, med flott utsikt mot Byparken.
-Det er ikke de store variasjonene i pris og størrelse; prisen ligger mellom 3.3  og 4.8 millioner, sier Haubo-sjef Svend Inge Stueland til Næringsforeningen.
 -Kjøperne er stort sett eldre folk, men vi har også noen under femti. Mandag neste uke legges resten av leilighetene ut på det åpne markedet, og vi håper å starte opp med byggingen over nyttår.

Haubo er involvert i en rekke byggeprosjekter i Haugesund. Til våren håper Stueland å kunne starte salget på det store leilighetskomplekset  på Hasseløy nord, som selskapet sammen med bl.a. A.Utvik utvikler og som skal gi plass til 150 leiligheter.  Første byggetrinn er planlagt ferdigstilt i 2023/24, og skal føres opp på den gamle tomta ved Flytedokken.

Stueland opplyser også at Coop har bestemt seg for å etablere butikk i leilighets- og hotellkomplekset som skal etableres ved Park Terrasse helt sør i byen. Selskapet har inngått avtale med Haubo om leie av 900 kvadratmeter til Coop Extra-butikk.

Eiendom