Haugalandskonferansen: En dag full av MULIGHETER!

21.03.2024
Særdeles god stemning og gode tilbakemeldinger på årets Haugalandskonferanse. Neste år er konferansen 14. mars.
Hvem «vant» dagen – og hvordan ble egentlig FEST & BASAR mottatt…

En fullsatt sal lyttet, tok imot kunnskap og verktøy, lo – gråt litt - og lot seg inspirere av dyktige og kloke foredragsholdere, som på hver sin måte viste vei og retning mot nye muligheter innenfor sine felt.

Dagen ble i år, som i fjor, ledet av finnmarkingen Roger Finjord, som med humor, klokskap og hjertevarme sørget for stødig – og til tider ellevill  gjennomføring – og GOD stemning i Maritim Hall på fredagens Haugalandskonferanse!

Rogers innsats ble også i år belønnet med særdeles høy score i evalueringsrapporten. Hele 70% belønnet Roger med en klar 6-er.

«Belønnet» ble også Irene Kinunda Afriyie , som fikk best score av dagens foredragsholdere (5,43), tett fulgt av Eirik Norman Hansen.

Svenske Lars-Johan Åge og det lokale punktet, som handlet om å redusere utenforskap, fikk også «rungende applaus», i form av høy score på evalueringen fra publikum!

Hotellet får gode 5 i score for sin håndtering til lunsj.

-Det er imponerende, sier en fornøyd prosjektleder Ingeline Kaldestad. -I tillegg er det verd å legge til at mingleområdet utenfor salen fungerte perfekt, etter at glassfliser i taket nylig ble erstattet av lyddempende takplater. Dette gjorde underverker, fastslår Kaldestad

På spørsmål om generelt inntrykk og forventninger innfridd etter Haugalandskonferansen 2024, var publikums dom henholdsvis 5,06 og 5,08!

Fest & Basar
På spørsmålet om hvilken variant publikum foretrekker; langbord og 3-retters eller en «løsere» Fest & Basar-variant, er svaret tydelig. Det store flertallet foretrekker sistnevnte. Maten, stemningen og minglefaktoren var noe av det glade festdeltakere satt stor pris på!

-Her må hotellet berømmes! For en framoverlent gjeng. PÅ 2,5 time hadde de forvandlet konferansesalen til et fargerikt og stemningsfullt «torg», sier Kaldestad, som er glad festen falt i smak!
-Vi tar selvsagt med oss erfaringene fra «verdenspremieren» på det nye festkonsept, om det skal beholdes. Til tross for tidlig - og annonsert prisutdeling, så vi bl.a raskt at det innslaget ikke kan være en del av kveldsarrangementet.

-Nå skal vi gå gjennom erfaringene og alle tilbakemeldinger «med lupe», før vi starter tankeprosessen – og arbeidet mot Haugalandskonferansen 2025. Vi tar definitivt til etterretning innspill og evalueringer som er med på å gjøre oss bedre! Det er både nyttig, lærerikt og inspirerende, sier Kaldestad.

-Haugalandskonferansen er vårt største og viktigste arrangement, og vi er svært tilfredse med at konferansen med ny vri på kveldsarrangementet traff så bra. Vårt mål er å inspirere, gi påfyll av kunnskap og ikke minst bidra til nettverksbygging, noe vi lykkes med her, ifølge evalueringen, legger adm.dir Bernt Jæger til.

Norges beste publikum
 -Samtlige foredragsholdere har framhevet – og latt seg imponere av energien og varmen fra publikum, sier Kaldestad og fortsetter:
-Dette er erfarne foredragsholdere som står mye på scener både i inn- og utland, men denne atmosfæren og entusiasmen var helt spesiell, det understreket hver og en av dagens foredragsholdere – og påpeker med det, akkurat det samme som tidligere års foredragsholdere har gjort.

Utrolig hyggelige tilbakemeldinger, som herved overleveres samtlige deltakere. Definitivt Norges beste publikum!  Takk for energi, entusiasme og varme! smiler Ingeline Kaldestad

Ser framover!
-Nå ser vi fram mot neste Haugalandskonferanse (14. mars 2025!), og tar med oss all den positive energien vi fikk fra publikum videre.
Fram mot sommeren gleder vi oss også til å ønske velkommen til både Markedsføringsdag, «Tech skal du ha», og en rekke andre møteplasser; Vi skal gjøre vårt for å leve opp til vårt motto, nemlig å «skape bevegelse», avslutter adm.dir, Bernt Jæger.

Se program og påmelding til TECH skal du ha her
Se program og påmelding til Markedsføringsdagen her