Historisk overskudd for TV Haugaland

17.06.2021
Daglig leder Heine F. Birkeland i TVH.
Bringer selskapet nærmere en mer normal økonomisk situasjon...
Selv om corona-året 2020 ble en krevende, lyktes TV Haugaland med å bringe selskapet nærmere en mer normal økonomisk situasjon enn på veldig mange år, i følge en pressemelding fra selskapet.

Total omsetning for 2020 endte på 13 939 971 kroner, en oppgang på 39% fra året før. Driftsresultat på 2 682 967,- og et årsresultat på 2 648 465,-, er en betydelig forbedring i forhold til
tidligere år. Både resultat og omsetning preges også av at selskapet i 2020 har nedbetalt betydelig andel av gammel gjeld. Dette bringer selskapet et stort skritt nærmere positiv egenkapital.

For TV Haugaland, som for de fleste andre, ble 2020 preget av corona. Periodevis skapte dette både stor usikkerhet og store utfordringer, men samtidig åpnet det seg også nye behov og markedsmuligheter. Blant annet har TV Haugaland det siste året gjort konferanse-produksjoner både for lokale, regionale og nasjonale kunder. Selskapets bingosendinger har også blitt godt mottatt, og utgjør nå et nytt og viktig marked for kanalen.

-Takket være en fantastisk innsats fra alle ansatte, lyktes vi både med å utvikle nye produkter for det lokale markedet vårt, men også å gripe muligheter andre steder i landet. Dette er noe vi ønsker å
fortsette med, men etter flere ekstreme år er egentlig vårt overordnede mål å komme tilbake i en normal situasjon for både det redaksjonelle og kommersielle arbeidet, uttaler daglig leder Heine F.
Birkeland.