Imenco utvider virksomheten i Brasil

03.05.2023
Styreleder Geir Egil Østebøvik og CEO Rune Bringedal i Imenco. Foto: Imenco
Kjøper K Lund do Brasil, en brasiliansk-basert leverandør av undervannsutstyr og ingeniørtjenester
Imenco, en ledende leverandør av innovative ingeniørløsninger for den globale offshore-, marine- og fornybar energisektoren, har annonsert kjøpet av K Lund do Brasil, en brasiliansk-basert leverandør av undervannsutstyr og ingeniørtjenester, skriver de i en pressemelding. Oppkjøpet vil styrke Imencos tilstedeværelse i Brasil og forbedre deres evne til å betjene kunder i regionen.
Imenco er kjent for sin ekspansive virksomhet og innovative løsninger, og oppkjøpet av K Lund do Brasil er en del av selskapets strategi om å utvide sitt fotavtrykk i Brasil. Med den økende aktiviteten i Brasil, må Imenco allokere flere ressurser for å støtte sine kunder og sikre en vellykket ekspansjon i regionen.

– Vi er glade for å kunngjøre kjøpet av K Lund do Brasil, som er en betydelig milepæl for Imenco i vår innsats for å utvide virksomheten vår i Brasil, sier Geir Egil Østebøvik, styreleder i Imenco, og fortsetter;

– Dette oppkjøpet vil gjøre oss i stand til å videreutvikle våre evner i Brasil, samt gi oss ytterligere ressurser for å støtte den økende etterspørselen etter våre produkter og tjenester.

Oppkjøpet av K Lund do Brasil vil sørge for at Imenco utvider sitt produkt- og tjenestetilbud i regionen, samt styrker sin posisjon som en ledende leverandør av subsea-løsninger i Brasil. Imenco har lang erfaring med å tilby innovative ingeniørløsninger for offshore-, marine- og fornybar energisektoren, og dette oppkjøpet vil gjøre selskapet i stand til å utnytte denne ekspertisen i det brasilianske markedet.

Imencos ekspansjon i Brasil understreker selskapets forpliktelse til å betjene behovene til kundene i regionen.

– Med oppkjøpet av K Lund do Brasil vil Imenco være bedre posisjonert til å støtte de økte aktivitetene i Brasil og møte den økende etterspørselen etter sine produkter og tjenester, sier Rune Bringedal, CEO Imenco.

– Jeg vil gjerne takke teamet i K. Lund do Brasil for deres lojalitet og innsats for å bygge en anerkjent leverandør til den brasilianske olje- og gassindustrien. Vi kjenner Imenco godt og er sikre på at de vil styrke selskapet ytterligere og ta godt vare på de ansatte og kundene, sier Gaute Jørpeland, styreleder i K. LUND Offshore AS.

Om Imenco:
Imenco er en ledende leverandør av innovative tekniske løsninger for den globale offshore-, marine- og fornybar energisektoren. Med over 44 års erfaring har Imenco etablert et rykte for å tilby produkter og tjenester av høy kvalitet til kunder over hele verden. Selskapets omfattende produkt- og tjenestetilbud inkluderer undervanns korrosjonsbeskyttelsesløsninger, undervannskommunikasjon og posisjonering, kameraer og AI/programvareløsninger, lys, ROV-verktøy og annet undervannsutstyr, samt ingeniør-, design- og prosjektledelsestjenester.