Kalstveit og Vik as inn i Idehus kjeden

05.05.2023
Saga Bygg as og Kalstveit & Vik as overtar all byggevirksomhet i Byggmester K. Susort as fra 15 mai. Fra venstre. Kenneth Susort (Byggmester K. Susort) , Jørgen Sletten (Saga Bygg) og Bjørn Frode Hustoft  (Kalstevit & Vik)
Overtakelsen gjør at Saga Bygg as og Kalstveit & Vik as vil ha over 40 ansatte og rundt 100 millioner kr i årlig omsetning.
Saga Bygg as og Kalstveit & Vik as overtar all byggevirksomhet i Byggmester K. Susort as fra 15 mai. Samtidig går Kenneth Susort inn i rollen som byggeleder i Kalstveit & Vik as.
Fra samme tidspunkt blir Kalstveit & Vik as medlem i Idehus kjeden hvor Byggmester K.Susort as har vært medlem i mange år.
Kalstveit & Vik as vil etter dette ha ca 20 tømrere og 2 lærlinger og et tett samarbeid med Idehus som
styrker satsingen på hus og hytter på hele Haugalandet.

årlig omsetning.

Trygger arbeidsplasser
Kenneth Susort grunngir salget med et ønske om å komme inn i et større faglig miljø med bedre muligheter og potensiale for videre utvikling.
– Det blir stadig mer utfordrende å være en liten bedrift med offentlige krav, HMS, systemer etc. sier Kenneth Susort.

-Overtakelsen vil føre til et enda sterkere grunnlag for videre vekst og faller naturlig inn i vår strategi om
å styrke vår virksomhet på Haugalandet sier daglig leder i Saga Bygg as og Kalstveit & Vik as, Jørgen Sletten.

-Vi ser allerede nå at samarbeidet mellom Kalstveit & Vik as og Saga Bygg as har styrket begge selskapene og begge selskaper har behov for flere fagfolk, avslutter Sletten.