Kåret til best på kundeservice i 2025
26.05.2025

Kunderådgiver Johnny Årekol og hans kolleger i Haugesund Sparebank er stolte og glade for den anerkjennelsen banken nylig har mottatt
I uttalelsen om vinneren heter det: «Kundene i denne banken er veldig fornøyde med serviceinnstillingen til konsulentene og opplever at konsulentene har en svært god forståelse for saken de tar kontakt om. Mange kunder ønsker å forbli kunder i tiden fremover.»
Prisen er en del av Norsk Kundeserviceindeks (KSIndeks), en av Norges mest omfattende undersøkelser innen kundeservice.
-Vi er stolte, glade og utrolig takknemlige for denne utmerkelsen, sier Bente Haraldson Syre, banksjef i Haugesund Sparebank Syre – og fortsetter:
-Dette er et bevis på at det betyr noe å være til stede i lokalsamfunnet, kjenne kundene sine og møte folk med varme og forståelse, sier banksjef Bente Haraldson Syre i Haugesund Sparebank. Hun legger til at god kundeservice handler om mer enn raske svar og løsninger:
-Det handler om å bli sett og hørt, uansett hvem du er og hvor du er i livet. Vi ønsker å bistå med personlig hjelp og veiledning når det trengs, sier Haraldson Syre.
Haugesund Sparebank er én av 47 banker som inngår i Eika-alliansen. Samarbeidet gjør det mulig å kombinere personlig rådgivning med moderne digitale løsninger.
-Prisen gir oss energi og motivasjon, men viktigst av alt er det en påminnelse om at vi aldri må slutte å lytte til kundene, sier banksjefen.
Prisen for Årets kundeservice er basert på intervjuer med over 20 000 kunder som nylig har vært i kontakt med ulike kundesentre. Undersøkelsen utføres av CustomerTrends i samarbeid med Kantar, og vurderer blant annet tilgjengelighet, serviceinnstilling, kompetanse, løsningsgrad og anbefalingsvilje.