Karmsund Havn investerer i IT-sikkerhet

07.02.2023
Fra venstre: Stine Valen i EMP Secure, Camilla Remøy Gudmundson og Martine Aas i Karmsund Havn, Nina Pham, EMP Secure.
-Vi er veldig fornøyde med at valget falt på en lokal leverandør med solid kompetanse, sier administrasjons- og IT ansvarlig i Karmsund Havn, Martine Aas.
Høsten 2022 gjennomførte Karmsund Havn en omfattende anbudsprosess hvor flere kjente selskaper leverte gode tilbud. Etter grundig evaluering er det det lokale selskapet EMP Secure som ble valgt til ny leverandør av IT-drift for Karmsund Havn.

-Med EMP på laget har vi fått oss en totalleverandør som kan sørge for at vi har effektiv, brukervennlig og sikker IT-drift. En leverandør vi kan sparre med og som forstår våre behov, sier Martine Aas, Administrasjons- og IT ansvarlig i Karmsund Havn i en pressemelding.

Karmsund Havn er en av Norges største havner, og Vestlandets største havn målt i godsomslag. Med en solid vekst, stor eiendomsmasse og investeringsplaner de neste 10 årene på nærmere en milliard er selskapet i kontinuerlig utvikling. Den høye aktiviteten ved alle Karmsund Havn sine havneområder fører til et økt behov om å være godt rustet på digital infrastruktur. IT-sikkerhet er blitt enda viktigere, og dette i kombinasjon med ønsket om en sømløs arbeidshverdag var hovedmålene med arbeidet med å sikre en ny IT-driftsleverandør, heter det i begrunnelsen fra selskapet.

-Lokalt samarbeid gir positive ringvirkninger i regionen, og vi er veldig fornøyde med at valget falt på en lokal leverandør med solid kompetanse, understreker Aas.

EMP Secure, en del av Hatteland-konsernet, leverer IT drifts - og sikkerhetstjenester for å sikre sømløs drift og sikker vekst for sine kunder. Med kontorer på Raglamyr, dedikerte ansatte og lokal ekspertise innen IT-sikkerhet ligger alt til rette for et godt samarbeid.

-Vi ser frem til å være en sentral partner for Karmsund Havn innen IT- og sikkerhetstjenester. Vår spisskompetanse for maritime næringer vil sørge for at Karmsund Havn får en trygg, produktiv og moderne IT-plattform tilpasset deres ambisjoner for videre vekst. EMP Secure og Hatteland er spesielt glade for å kunne bidra til Karmsund Havn sine offensive planer ettersom de gir økt verdiskapning lokalt på Haugalandet, uttaler Stine Valen, Commercial Director IT Solutions i EMP Secure.
Teknologi