Kjært barn har nytt navn
03.03.2022
Byens storstue er nå en del av Nordic Choice-kjeden. Det nye navnet er Quality Hotel Maritim.
Selve overgangen ble markert med nedtelling, knappetrykking og fyrverkeri av hotelldirektør Reidar Westre og ledere fra hovedkontoret. I forkant av markeringen vanket det lovord fra både hovedkontor og Westre. Det var tydelig at begge var svært fornøyde med overgangen.
– I løpet av forhandlingsprosessen gikk det opp for oss at vi allerede besitter og jobber etter grunnverdiene til Nordic Choice og Quality Hotel. Vi har blitt særdeles godt tatt imot, og følte med en gang at vi ble en del av familien, sa en fornøyd hotelldirektør fra scenen i Maritim Hall.
Hotellet har nå fått nye bookingsystemer som var et skikkelig løft.
– Det var som å gå fra DOS til iPhone, sa alltid like smilende Westre.
Petter Stordalen
Nordic Choice eies av Strawberry, med karismatiske Petter Stordalen i sjefsstolen. Han var ikke fysisk til stede på markeringen av overgangen, men sendte en hilsen på skjerm. Han tar turen over fjellet om et par uker for å hilse på alle de ansatte.
Byens storstue profileres nå med grønn logo, men det pågår også andre ansiktsløft på hotellet. Blant annet utvides Naustet inn i tidligere Kompasset bar, og øker med det kapasiteten betydelig. Toalettene på sjømatrestauranten har også blitt totalrenovert, et etterlengtet løft, sa Westre fra scenen.
Softis og popcorn
Nytt etter inntredenen i Choice-kjeden er blant annet at popcorn og softis nå er inkludert i konferansepakkene på hotellet. Noe for snack- og søtmonser å glede seg til når de neste gang skal arrangere eller delta på møter eller konferanser på Quality Hotel Maritim.
Reiseliv