Kommunene bruker milliard-beløp på varer og tjenester

03.11.2021
Bernt Jæger (til venstre) og Næringssjefene i Karmøy, Per Velde, Haugesund, Anette Sæther og Tysvær, Asbjørn Moe, er klar for Leverandørkonferansen 10. desember.
-Vi ønsker at flere kontrakter og oppdrag havner hos medlemsbedriftene våre, sier adm. dir i Næringsforeningen, Bernt Jæger.

Karmøy, Haugesund og Tysvær kommune kjøper årlig varer og tjenester for tilnærmet 2,5 milliarder.

Adm. dir i Næringsforeningen, Bernt Jæger, har en klar formening om hvor disse pengene bør havne: hos lokale bedrifter.

-Både næringslivet og kommunene etterspør dialog for å skape større muligheter for lokale leverandører. Derfor har vi slått oss sammen med Haugesund, Karmøy og Tysvær kommune om en leverandørkonferanse 10. desember, sier Jæger.

Medlemmer i Næringsforeningen får delta gratis på arrangementet, som avholdes på Tysværtunet kulturhus.

Grønne innkjøp og stadig økende miljøkrav blir en sentral del av konferansen. I tillegg får deltakerne innsikt i hvordan de kan levere bedre anbud, hvilke satsingsområder kommunene har på sikt – og ikke minst hvilke gryteklare prosjekter de skal lyse ut.

-Vi oppfordrer alle som leverer eller ønsker å levere varer eller tjenester til det offentlige til å delta – uavhengig av bransje. Det blir også anledning til å knytte nye kontakter over en inkludert lunsj, sier Jæger.