Landet kontrakt med drømmekunde!

19.04.2023
Fornøyde parter: Fra venstre: Tor Inge Nilsen og Kjetil Hagman fra iteam, Christian Rønningen og Jon Henry Hansen fra Gasnova
Da Gassnova valgte iteam fikk det landsdekkende it-selskapet virkelig vise hva de er gode på - og hva de kan levere.
På veldig mange måter er avtalen med Gassnova et skolebokeksempel på hvordan iteam vil jobbe, skal jobbe og hvordan vi leverer. Jeg er rett og slett stolt over tilliten Gassnova har vist oss og hva vi har fått til, sier prosjektleder i team, Kjetil Hagman, i en pressemelding.

Gassnova er et selskap som følger opp den norske stats interesser relatert til fangst, transport og geologisk lagring av CO2.

For iteam er Gassnova en kunde som ikke bare jobber med essensielle problemstillinger i en tid hvor miljø- og klimaspørsmål er viktigere enn noensinne, men også en kunde hvor de får levert en lang rekke tjenester.

Tryggheten
-Vi er et lite statsforetak med stort ansvar, forteller IT-sjef Jan Henry Hansen i Gassnova og fortsetter:
-Nettopp derfor er vi avhengig av en leverandør som håndterer IT-infrastrukturen og bidrar til at vi er mest mulig effektive til enhver tid. Gjennom anskaffelsesprosessen er vi blitt trygge på at iteam fyller denne rollen for oss.

Fulldrift
 For iteam betyr avtalen en mulighet til å vise hele spennvidden av hva de er i stand til.
 -Kort oppsummert er avtalen med Gassnova en fulldrifts-avtale hvor vi håndterer alt, sier Hagman og ramser opp:

-Dette inkluderer drift og vedlikehold av nettverk og infrastruktur, linjer, serverplattform, SharePoint, klienter, lisenser, print, 15 møterom og digital signering.

Hagman forteller også om et annet aspekt ved samarbeidet og avtalen med Gassnova:

-Jeg er sikker på at jeg har hele teamet i ryggen når jeg sier at vi føler både på et stort ansvar og veldig stor grad av tillit fra Gassnova, som har supportavtale som inkluderer brukerhåndtering og tilgangsstyring.

For både Gassnova og iteam var det et sentralt poeng at avtalen skulle være så romslig skrevet at vi innenfor denne kan benyttes av dem til alt innenfor IT eller rådgivning.

Nært samarbeid
 -Ønsket er jo at vi skal ha et nært og utviklende samarbeid i årene som kommer.  Vi er allerede i gang med tilpasninger i SharePoint-miljøet deres.

Prosjektet innebærer migrering av og flytting av kunden fra tidligere IT-leverandør samt migrere on-prem SharePoint løsningen deres til 365.

Hagman berømmer Gassnova for anerkjennelsen av kompleksiteten i prosjektet.
-Samarbeidet vårt har hele tiden vært positivt og konstruktivt, sier Hagman.
I kjølvannet av prosjektet har Hagman og Stian Lauknes gjort seg mange refleksjoner og tanker rundt Gassnova-avtalen.

Kjerne og kompetanse
-Jeg tenker at slike prosjekt som Gassnova er midt i kjernen av hva vi driver med i iteam og hvordan vi ønsker å alltid levere. Vi drar nytte av den ulike kjernekompetansen blant våre ansatte, vi er aldri langt unna, vi har tett og god dialog med kunden. Vi er både lokal, regional og nasjonal på samme tid, forteller Lauknes.

Hagman supplerer:
 -Det er jo det kundene våre vil ha. Et solid it-team som er tett på, som virkelig kan og vil - og ikke minst; som alltid leverer, sier Hagman.