Lanserer Olaussen-podden
26.05.2023
Mona Terjesen og Bjarne Laastad har god erfaring med å produsere podcaster. Nå er de aktuelle med Olaussen-podden.
– Det er så mye som er viktig å sette fokus på. Det vi driver med på Olaussen er én ting, sakene jeg brenner for som samfunnsengasjert politiker er en annen. I en podkast-serie får jeg mulighet til å gå i dybden – og belyse en del temaer som engasjerer meg, sier Sternhoff ivrig.
Ulikt innhold
I episodene av Olaussen-podden vil lytterne bli bedre kjent med Kjell Sternhoff og Olaussens Metall, samt møte engasjerte gjester som diskuterer temaer som ungdom og rus, psykisk helse, Haugalandet som turistdestinasjon, lokalfotball og et fremoverlent næringsliv.
– En får ofte ikke muligheten til å virkelig gå i dybden. I de fleste medier skal det gå raskt og være tabloid, men i podkaster kan en gå lengre ned i materien. Der ønsker folk seg nettopp det. Det blir spennende å se mottagelsen på Olaussen-podden, sier den samfunnsengasjerte Olaussen-sjefen.
Du kan følge Olaussen-podden der du hører dine podkaster: https://pod.link/1682881137
Første episode av Olaussen-podden ligger nå ute på Apple og Spotify, og vil også bli publisert på Olaussens Metall sine nettsider. Ny episode vil slippes hver torsdag fremover.
– Dette blir spennende – og gøy!, sier Kjell Sternhoff.
Podkast som merkevarebygging
Olaussen-podden produseres av PYX og ledes av Mona Terjesen.
– Utrolig gøy å få lage podcast med Kjell Sternhoff. Han er en annerledes og veldig engasjert leder, som overrasker, sprer glede og setter dagsorden. Det er et privilegium å få bli kjent med Kjell, Olaussens Metall og de fine gjestene Kjell inviterer til podcasten. De som velger å lytte til Olaussen-podden kommer til å få en fin opplevelse, le mye, reflektere og kanskje til og med felle en tåre og to. Det garanterer jeg, sier Mona Terjesen.
PYX har fra før skapt populære podkast-serier Kulturpodden for Festiviteten samt Næringspodden Haugalandet der vi får bli bedre kjent med bedrifter og næringslivsprofiler i regionen. Under MF-dagen fredag 2. juni vil Mona Terjesen og Bjarne Laastad i PYX fortelle mer om hvorfor podkast fungerer så godt til merkevarebygging.
Meld deg på og se programmet her