Lokale idèskapere til Markedsføringsdagen 31. mai

21.05.2024
Erlend Bjelland (til venstre) og Eivind Kallevik fra Sjøfartsdirektoratet har fått stor oppmerksomhet på rekrutteringsfilmene de har laget.
Hvordan har et direktorat klart å få så mye oppmerksomhet på sine stillingsannonser?
Markedsføringsdagen 31. mai har mange interessante foredrag og det blir også presentert noen lokale suksesshistorier innen markedsføring.

Ett av de lokale innleggene er fra Sjøfartsdirektoratet. Informasjonsavdelingen fikk i oppdrag å skape mer blest og oppmerksomhet blant annet på ledige stillinger.

To av avdelingens nyere ansatte, Erlend Bjelland og Eivind Kallevik, tok imot oppgaven med stor iver. Dermed startet idèsmyldringen til det vi i dag kjenner som "annonser helt utenom det vanlige". Rekrutteringsfilmene er alt annet enn det vi vanligvis ser av annonser når det gjelder ledige stillinger. Mange ansatte deltar selv i filmene, og prosessene for å få dette til har vært mange.

De forteller i et intervju med Næringsforeningen Haugalandet at dette kun har vært mulig med en sporty ledelse og ansatte. Tidligere sjøfartsdirektør Knut Arild Hareide er også blant filmstjernene!

På Markedsføringsdagen vil Bjelland og Kallevik fortelle om idèene, prosessen med ledelsen og ansatte, samt vise noen klipp. Til slutt vil de røpe om dette bare var gøy, eller om de fikk gode resultater av kampanjene.

Les mer om Markedsføringsdagen og påmelding her.

Sparebank 1 Sør-Norge