Lokale tech-gründere med nytt prosjekt

14.12.2022
Vibeke Vesre og datter Alexandra Germyn er klar med ny møbelkolleksjon

Lanserer egen møbelkolleksjon!

Haugesunderen Vibeke Vestre, som tidligere i år ble kåret til en av Norges 50 fremste Tech-Kvinner, lanserer nå varemerket Diamo, www.diamodesign.no, sammen med datteren Alexandra Germyn, heter det i en pressemelding.

Duoen gründet i 2019 det norske selskapet Sky of Norway, og software-løsningen Skyhome er i dag den ledende plattformen for interiørdesignere innen digitale komplett-løsninger.

Vibeke er selv interiørdesigner og har også bakgrunn som motedesigner: -Reisen vi har gjort i Sky of Norway har vært fantastisk! At vi nå får muligheten til å utrykke oss kreativt, gjør jobben vår til en drøm, sier en engasjert Vestre, som har sokm mål å gi sine kunder den gode følelesen av å se noe nytt og anderledes.  .

-Diamo er kanskje en form for leken luksus, med møbler som «eier» rommet og som skaper wow-faktoren vi ønsker oss i våre hjem. Noe er stramt og moderne, og noe er varmt og mykt. Vi følger ingen regler og er ikke bundet i en satt varemerke-strategi eller i krav om at kolleksjonen skal følge en rød tråd. Noe designer vi selv, noe utvikler vi i samarbeid med andre og fremover stiller vi oss også åpne for nye spennende samarbeidsformer med andre inspirerende formgivere.
Diamo skal alltid skille seg ut i mengden, med bærekraftige kvalitetsmøbler som er «made to last». Kolleksjonene skal være små og oppsiktsvekkende og vi lover å ikke falle for fristelsen i å skape volums-produkter. Hos oss skal du ikke finne en tradisjonell, klassisk sofa i grått. Vår ambisjon er å skape møbler som oser av en modig form for ekstravagant eleganse, fastslår Vibeke Vestre.