Medlemsvekst i 2021

13.01.2022
-Eksponeringen som Næringsforeningen gir kan sette oss mer på kartet og gjøre oss kjent lokalt på Haugalandet, sier Inspectio, som er ny medlemsbedrift.

Næringsforeningen hadde en vekst i medlemsmassen på 19 bedrifter i 2021. Administrerende direktør i Næringsforeningen, Bernt Jæger, er godt fornøyd:

-At vi ser en økning i medlemsmassen vår, til tross for krevende tider i næringslivet, viser at bedriftene på Haugalandet ser nytten av å bygge kompetanse og nettverk. Det er tross alt viktigere enn noensinne å henge med på den rivende utviklingen, sier han.

I starten av 2021 var det registrert 463 medlemmer i Næringsforeningen. I skrivende stund er tallet 482. Et av de nye tilskuddene til medlemsmassen er teknologi-bedriften Inspectio AS. Leder for forretningsutvikling i Inspectio AS, Sigve Medhaug, begrunner avgjørelsen:

-Det var veldig naturlig for oss å melde oss inn i Næringsforeningen Haugalandet, da vi ser at de gir oss gode møteplasser hvor vi kan bygge nettverk med både eksisterende og potensielle nye kunder. Vi har jo allerede et godt forhold til lokale selskap som f.eks Knutsen OAS og Gasnor, men det er ikke til å legge skjul på at mesteparten av kundebasen ligger sør for Boknafjorden. Det ønsker vi gjerne å balansere, sier han og legger til.

-I tillegg har vi jo som et selskap i vekst behov for å styrke staben ytterligere fremover, og da tror vi den eksponeringen som medlemskap i Næringsforeningen gir kan sette oss mer på kartet og gjøre oss kjent hos kloke hoder lokalt på Haugalandet.

Medhaug blir å finne på Næringsforeningens møteplasser i 2022.

-Etter å ha tilbrakt mesteparten av karrieren offshore og i Stavanger-regionen tar jeg meg selv i å stadig bli overrasket over hvor allsidig og fremoverlent næringsklyngen på Haugalandet faktisk er, og jeg gleder meg til å bli kjent med nye mennesker som er en del av dette gjennom arenaene som Næringsforeningen tilbyr, sier han.

Inspectio ble skilt ut som eget selskap fra Westcon Power & Automation (nå SEAM) i 2020 for å rendyrke satsingen på videreutvikling og kommersialisering av Inspectio programvaren. Allerede som forretningsområde i WPA har Inspectio fått sterkt fotfeste innen riggbransjen, men med release av den nye versjonen Inspectio 2.0 har selskapet enda større ambisjoner og ønsker å treffe et enda bredere marked.