Mer enn doblet omsetningen i corona-året
02.02.2021
-Vi ønsker ikke å være en smittevern-aktør, men heller en bedrift som leverer verneustyr, profil og dekor, sier salgsansvarlig i Marine Profile, Leif Erik Sandslett.
Han reflekterer på tilstandene i mars i fjor. De skulle åpne ny butikk på Raglamyr 12. mars.
-For oss var det krise i 3 timer, til vi på mange måter så på hvilke muligheter vi hadde, sier han.
Han forklarer at mye av verneutstyret har sertifiseringer som covid-19 smittevern krevde. I følge Sandslett var det nettopp fokuset på denne dokumentasjonen som var konkurransefordelen. De kapret raskt deler av det nasjonale markedet – inkludert leveranser til mange sykehus i Norge.
Men det er ikke smittevern-innsatsen han er mest stolt av. Det siste året har Marine Profile nemlig vokst seg større innenfor flere kundesegmenter.
-Vi ønsker ikke å være en smittevern aktør, men heller en leverandør av verneutstyr, profil og dekor, sier han.
Etter sommeren i 2020 er det de «vanlige» kundene som har vært i fokus.
-Tar du vekk de vi solgte av smittevern så endte vi opp med en omsetning 2,5 ganger høyere enn i 2019, sier han.
Nyansatte i Marine Profile Fra venstre: Produksjonsleder, Pawel Kwasniewski, grafisk designleder, Lasse Hellen, butikksjef Bømlo, Nils Olaf Hovland Sørensen.
Blir sertifisert lærlingsbedrift
Marine Profile har fått muligheten til å ansette 3 personer. I tillegg er de nå en sertifisert lærlingsbedrift i salg og service-yrket.
-Vi er utrolig heldige som får muligheten til å ansette folk. Vi gleder oss til å ansette en lærling her, sier Sandslett.
-Og forresten, vi stortrives på Raglamyr, legger han til avslutningsvis.