Nærmere 120 personer påmeldt så langt til "TECH skal du ha" 30. april

25.04.2024
f.v. Bergitte Tønnesen Andersen (CGI) og Sverre Vågen jr. (Næringsforeningen Haugalandet) ser frem til en lærerik dag 30. april med konferansen "TECH skal du ha".
Påmeldingen til "TECH skal du ha!" er svært god, men fortsatt plass til noen flere.
Tirsdag 30. april braker det løs med halvdagskonferansen som Næringsforeningen Haugalandet arrangerer på Garasjebryggeriet.

Temaet "Digitale verktøy som forenkler hverdagen" treffer mange på Haugalandet. Aldri før har teknologien hatt så stort fokus som i disse dager, og det er mange som ønsker seg kunnskap.

Først ut på scenen er Bjarne Hareide (DigiLab) som vil gi deltakerene et innblikk i hvor raskt utviklingen går over hele verden. Deretter vil Vibecke Sundt (Microsoft) gi et spennende innblikk i AI-verktøyet Copilot.

Programmet inneholder også noen lokale innslag som Jon Terje Aksland (Unimicro), Sveinung Totland (Apps), for å gi et lokalt blikk på hvordan teknologi allerede har effektivisert hverdagen til mange.

Hacking og sikkerhet vil også være et viktig tema, med den eks-kriminelle Marius E. Jordet og live hacking på scenen.

I bolken "Tips, Triks i Tech" vil det bli 4 lokale innslag, hvor alle vil kunne hente noe med seg hjem. Her stiller gode folk som Tor Ivar Våge (Apias), Frode Utvik (Cegal), Sissel Mannsåker (Webstep), Svein Olav Hegerland og Øyvind Kjærandsen (Bouvet).

Helt til slutt vil professor på Norges Handelshøyskole Helge Thorbjørnsen fortelle om "Teknologi, tall og mennesker". Lar vi oss påvirke av alle tall vi blir eksponert for? spør han.

-Det blir en spennende konferansedag, og vi mener at alle vil få godt utbytte av disse 4 timene på "TECH skal du ha!", sier både Bergitte Tønnesen Andersen (leder av ressursgruppen Teknologi i praksis) og Sverre Vågen jr. (prosjektleder i Næringsforeningen Haugalandet).

Les mer og meld deg på her